Tuesday, April 7, 2015

126 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים נהרגו בניגריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בצ'אד;  6 שוטרים נהרגו בדרום-סודאן; 3 שוטרים נהרגו בקשמיר בפיגוע אסלאמי; שוטר נהרג בסעודיה; הרוג במאלי; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; הרוג בסומליה; קניה הפציצה בסיסי טרור בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 282 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים בקרבות שהיו באזור מחנה-הפליטים אל-ירמוק בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין טרוריסטים מוסלמים פלסטינים הפועלים במחנה. גורמים תקשורתיים בישראל יצרו קשר עם תושבים במחנה-הפליטים שתיארו את מצבם הקשה של האזרחים המתגוררים בו. אחדים מהם ביקשו סיוע בינלאומי לאור מה שמתחולל באזור מאז שטרוריסטים מוסלמים השתלטו על מחנה אל-ירמוק. דוברים נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים והפצצות אוויריות שגרמו לנפגעים רבים נוספים במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על חטיפתם של 300 כורדים במחוז אידליב בידי טרוריסטים מוסלמים מאחד הארגונים הפועלים באזור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של 126 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד שהיו באזור העיר בגדאד ובקרבות שהיו בכל אזור צפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים (לא רשמיים) בתימן מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור ובהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית. מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו שסעודיה העבירה בקשה רשמית לאספקת ציוד צבאי וחיילים לוחמים למען המערכה הנערכת בתימן נגד המיליציות השיעיות. מקורות בצלב-האדום מסרו שהם דורשים הפסקת-אש מיידית בתימן. העיר עדן ממשיכה לספוג הפצצות אוויריות וקרבות רחוב בין מיליציות שיעיות לבין מיליציות סוניות. מקורות מקומיים בתימן מסרו על עשרות רבות של הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו במזרח המדינה.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם חיילים לבנונים שפעלו בגבול המשותף עם סוריה. הטרוריסט היה כנראה שייך לארגון "ג'בהת אל-נוסרה".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 12 טרוריסטים מוסלמים בהתקפות אוויריות שנערכו בצפון מערב פקיסטן נגד ארגון "הטליבאן הפקיסטני" הפועל באזור.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של 6 שוטרים מירי של טרוריסטים מקומיים שפעלו במרכז דרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון ניגריה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בצ'אד מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו לצ'אד דרך הגבול עם ניגריה. (כנראה מדובר על פיגוע שהיה ב-4 באפריל 2015).
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בקשמיר מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סומליה – טרור – פונטלנד - קניה: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-6 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד מחסום משטרתי באזור מחוז פונטלנד. כמו כן נמסר על שתי הפצצות אוויריות של קניה שנערכו של 2 בסיסי טרור של ארגון "אל-שבאב" הנמצאים בדרום סומליה בתגובה להריגתם של כ-150 סטודנטים בקניה לפני ימים אחדים. לא נמסר על מספר המדויק של הנפגעים בהתקפות האלה. דובר צבאי בקניה מסר ששני הבסיסים נהרסו לחלוטין. (והשאלה היא מדוע הם לא הופצצו לפני כן).
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: