Sunday, April 12, 2015

145 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 29 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בפקיסטן;  13 הרוגים באפגניסטן;  3 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקניה;  2 הרוגים בדארפור; 2 הרוגים בניגריה; 2 בני-אדם הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים במצרים; 71 חיילים מצ'אד נהרגו במלחמה נגד ארגון "בוקו חראם"; ארה"ב תכפיל את הסיוע הצבאי לטוניסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בקווקז, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מוקמייםב סוריה מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו בעיקר בדרום סוריה. מקורות מוקמיים מסרו שבין ההרוגים היו כ-20 חיילים סורים ו-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון ”המדינה האסלאמית" שנפגעו במהלך ניסיון לכבוש שדה-תעופה סורי הנמצא בדרום סוריה במחוז סווידה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של אזרחים רבים מירי של פצצות מרגמה ובסדרה של פיגועי-תופת שהיו במהלך היממה אחרונה. עוד נמסר על התקפות רבות של מורדים על כוחות המשטר העלווי השולטים על חלקים אחדים מהעיר חאלב. גורמים צבאיים בארה"ב מסרו שבמהלך היממה הקודמת נערכו 8 התקפות אוויריות בסוריה ו-9 בעיראק בידי הקואליציה האמריקאית נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בבריטניה נמסר על מעצרם של קבוצה אסלמיסטית המקושרת לארגון "אל-קאעידה" שעסקה בגיוס מתנדבים לארגון בקרב סטדנטים הלומדים באוניברסיטות אחדות ברחבי בריטניה. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו על מעצרם של 17 בני-אדם (שוטרים) שעסקו בהברחות נשק לסוריה. המודיעין הטורקי מסייע לארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 145 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קשים שהיו באזור העיר בגדאד ובקרבות רבים שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים במחוז אל-אנבר מסרו תיאורים מזעזעים על התקפת הפתע שערכו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" על המחוז שנערכה ב-9 באפריל 2015. כמו כן נמסר שהארגון הוציא-להורג 4 ממפקדיו הבכירים בעיר מוסול בשל נסיגתם בקרבות עם הצבא העיראקי. המיליציות השיעיות ממשיכות לערוך טבח באוכלוסייה הסונית בשתיקתם של האמריקאים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. גורמים צבאיים בתימן מסרו שכוחותיהם הצליחו לקחת בשבי 2 קצינים אירנים שסייעו למיליציות השיעיות בעיר עדן. גורמים רשמיים במצרים מסרו שהתקיימו שיחות צבאיות עם סעודיה בדרג גבוה על שיתוף הפעולה צבאי הדוק יותר בין שתי המדינות.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-11 באפריל 2015 הוצאתם-להורג של חייל ואזרח בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני. ארגון "אנסר בית אל מקדס" הפועל באזור מזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 20 פועלים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום-מערב פקיסטן במהלך מארב מתוכנן. מקורות רשמיים מסרו שהפועלים עסקו בתחזוקה של סכר מקומי הפועל באזור. הפעולה התבצעה כשהפועלים נמו את שנתם.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתייםב ניגריה מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים רמשיים בצ'אד מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 71 חיילים מצ'אד בשלושת החודשים האחרונים במסגרת המלחמה נגד ארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
--
טוניסיה – טרור אסלאמי – ארה"ב: מקורות רמשיים בארה"ב מסרו ב-11 באפריל 2015 שארה"ב תכפיל את הסיוע הצבאי לטוניסיה במאבקה נגד ארגוני טרור אסלמיים הפועלים בשטחה ובגבולותיה. כמו כן נודע על הסכמה עקרונית אמריקאית למכור נשק וציוד צבאי מתקדם למצרים ופקיסטן.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רמשיים בקמרון מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מולסמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רמשייםב קניה מסרו ב-11 באפריל 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשטחה של קניה. כמו כן נמסר שהרשויות בקניה הורו על פירוקו של מחנה-פליטים סומלי הנמצא בשטחה של קניה, וזאת בתגובה להריגתם של כ-150 סטודנטים קנייתיים לפני ימים אחדים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: