Thursday, April 2, 2015

252 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 29 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  24 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בניגריה;  6 הרוגים בפקיסטן; 4,973 הרוגים בסוריה בחודש מרס 2015;  62 ילדים נהרגו בתימן בשבוע האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 391 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – שיחות הגרעין – ארה"ב: השיחות בין המעצמות לאיראן הוארכו בעוד יום נוסף. הנציגים האיראנים המשתתפים בשיחות בלוזאן רמזו שהם קיבלו הוראה להגיע רק "להצהרה משותפת" עם המעצמות במטרה להגיע לסבב שיחות נוסף בחודש יוני 2015. לנציגים האיראנים אין מנדט להגיע לפשרות מדיניות כלשהן בשיחות המתקיימות בלוזאן. סביר להניח שההוראה שהם קיבלו מטהרן היא להתעקש על הסרה מלאה של כל הסנקציות נגד איראן תמורת ויתורים קלים מאוד בנוגע לתוכנית הגרעינית האיראנית. האיראנים מבינים שאובמה מאוד לחוץ להגיע להסכם לאור הביקורת הגוברת בארה"ב נגדו. אובמה הצליח להכניס את עצמו למלכודת-הפתאים של האיראנים. גם הביקורת בעולם-הערבי נגד אובמה מתגברת מיום ליום. בעיני רבים מהם, תמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" נראית כרגע כאופציה לא רעה כלל.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר מפי מקורות מקומיים בסוריה על כיבושו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" של מחנה-הפליטים אל-ירמוק הנמצא בקרבת העיר דמשק. גם במקרה הזה נמסר על עשרות הרוגים במהלך היומיים האחרונים בקרבות שהיו באזור המחנה. בעבר, המחנה הכיל יותר מ-150,000 פליטים המוגדרים פלסטינים. במהלך חודש מרס 2015 נהרגו בסוריה 4,973 בני-אדם – יותר ממחצית מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים וכן חיילים ואנשי מיליציות הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של 252 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים בעיראק דיברו על "ניצחון גדול" בעקבות כיבושה של העיר תכרית בידי הצבא העיראקי. מאות רבות של הרוגים היו בעיר במהלך החודש האחרון. גורמים מקומיים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות ממשיכות להתעמר באכזריות כלפי בני-העדה הסונית באזורים שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של 24 בני-אדם בהתקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית שפעלה בדרום תימן ובאזור העיר צנעא. גורמים רשמיים באו"ם מסרו שבמהלך השבוע החולף נהרגו בהפצצות הללו לפחות 62 ילדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של 29 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי פעולות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 חיילים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי תקריות טרור קטלניות שהיו בצפון ניגריה שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: