Thursday, April 23, 2015

244 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים בדרום-סודאן; 23 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בניגריה; 2 שוטרים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 435 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים מסרו על עשרות חיילים הרוגים בקרבות שהיו באזור אידליב. מאידך, נמסר על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות עם הצבא הסורי הפועל באזור מחוז דרעא. מקורות מקומיים נוספים מסרו על אזרחים הרוגים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים. מקורות אזרחיים בדמשק מסרו על יותר מ-40 הרוגים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין כוחות האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 244 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. גורמים נוספים מסרו כי במהלך 4 שבועות בהם סעודיה תקפה את תימן, נהרגו 944 בני-אדם ו-3,487 בני-אדם נוספים נפצעו. דוברים מקומיים בתימן מסרו שסעודיה המשיכה להפציץ בתימן למרות הודעתה של הפסקת-אש.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 28 בני-אדם בקרבות בין המורדים לבין כוחות הביטחון של הממשלה המרכזית של דרום-סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר. מקורות נוספים מסרו שהאירוע קשור לתנועת "האחים המוסלמים" לאור המאסר הממושך שהוטל על הנשיא המודח מוחמד מורסי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים שהתקפה אווירית יומה שנערכה בצפון ווזיריסטן. כמו כן נמסר על הריגתה של ילדה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שהטילו רימון-יד לעבר אזרחים. ארגון הטליבאן הפקיסטני הודיע שהוא הצליח לפתח טיל בשם "עומר 1" בדומה לרקטת קסאם של ארגון החמאס בעזה. בהתאם להודעה המצולמת של הארגון, נמסר מפי דובריו על יכולותיו לייצר באופן עצמאי מגוון גדול של כלי נשק, תחמושת ופצצות מסוגים שונים.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות ביו שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה. במהלך החודשים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר המקושר לארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: