Monday, April 6, 2015

520 גופות נמצאו בסוריה; 50 הרוגים בתימן;  25 הרוגים בפקיסטן; 24 הרוגים בלוב; 18 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 659 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-520 בני-אדם הכוללים גם את גופותיהם של מאות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנמצאו בארבעה קברים גדולים באזור תל-אביאד ובאזורים נוספים. כ-200 מהגופות נמצאו ליד כפר בשם חמאם טורקומאן. מקורות מקומיים מסרו שהגופות שנמצאו, נקברו לפני ימים אחדים בלבד. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי הצליח להתקדם בהצלחה באזור העיר חאלב בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים באזור כולו. קרבות נוספים עם הרוגים היו לאורך כל היממה האחרונה גם במחנה הפליטים אל-ירמוק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות ממשיכות לבזוז את העיר תכרית, וזאת למרות שניתנה הוראה למיליציות השיעיות לעזוב לאלתר את העיר.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים באזור טריפולי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". 4 בני-אדם נוספים נהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית. בקרבות באזור העיר עדן נהרגו 36 מאנשי המיליציות השיעיות ו-11 מאנשי המיליציה הסונית התומכת בנשיא המודח האדי. כמו כן נמסר שהמיליציות השיעיות הצליחו לכבוש אזורים נוספים ליד העיר עדן. עוד נמסר על שכוחות רגליים של הצבא הסעודי נכנסו לתוך שטח תימן. גורמים שיעים בתימן מסרו שהם מוכנים למשא-ומתן בנוגע להפסקת-אש בתימן. העיר צנעא הופצצה פעמים רבות במהלך היממה האחרונה בידי הקואליציה הסעודית.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור גיזה. הבכיר היה חבר באחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים במצרים. גורמיים רמשיים נוספים מסרו על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קאהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של התקפות צבאיות יזומות שנערכו על טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים שונים בניגריה מסרו ב-5 באפריל 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: