Tuesday, April 14, 2015

123 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 2 חיילים נהרגו במאלי; חייל נהרג במצרים מירי של צלף; 6,000 בעלי-אזרחות אירופאית הצטרפו לארגוני הג'יהאד בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, באפגניסטן ובבורמה; סה"כ 285 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. קרבות קשים מאוד היו באזור מחוז קונייטרה שבמהלכם נהרגו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בפעילות צבאית יזומה של הצבא הסורי הופעל באזור כבר חודשים ארוכים. מקורות רשמיים באיחוד האירופאי מסרו שיותר מ-6,000 מתנדבים בעלי אזרחות אירופאית הצטרפו לארגוני הג'יהאד הפועלים בסוריה. גורמים בצרפת מסרו על כ-1,500 בעלי אזרחות צרפתית שהצטרפו לארגונים הג'יהאד הפועלים בסוריה. גורמים בגרמניה מסרו שיותר מ-600 בעלי אזרחות גרמנית הצטרפו לארגוני הג'יהאד בסוריה. מאות מהם חזרו לאדמת אירופה עם ידע ורצון עז לבצע פיגועי טרור נגד יעדים מערביים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של 123 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בעקבות פעולות צבאיות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית". המיליציות השיעיות החמושות הפועלות בצפון עיראק ממשיכות להתעלל באכזריות באוכלוסייה הסונית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: גורמים תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שבמהלכן הותקפו יעדים המזוהים עם המיליציות השיעיות החמושות. מקורות נוספים מסרו על קרבות בין מליציות סונים למיליציות שיעיות באזורים רבים ברחבי תימן. דוברים שיעים מסרו שמאז שהחלה ההתקפה של הקואליציה הסעודית על תימן נהרגו כ-2,500 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתו של חייל מירי של צלף שפעל בצפון סיני המקושר כנראה לארגון הטרור האסלאמי "אנסר בית אל-מקדס" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה נשערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. מקורות צבאיים נוספים מסרו שהקבוצה הזו הייתה אחראית להריגתם של 20 פועלים בשנתם לפני ימים אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של 5 עובדים לאחר שהם נחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר מפי מקורות צבאיים רשמיים על הריגתם של 18 חיילים אפגאנים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שערפו את ראשיהם של החיילים שנלקחו בשבי לפני ימים אחדים.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-13 באפריל 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: