Saturday, April 4, 2015

76 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים בניגריה;  15 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים נוספים בדארפור; 7 הרוגים בלוב; 3 חיילים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; שוטר נהרג במצרים; 519 בני-אדם נהרגו בתימן בשבועים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 215 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור דיר אל-זור, חאלב, דמשק, חומס, אידליב ובאזור העיר קובאני. גורמים מוקמיים מסרו שבין ההרוגים היו גם ארחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו על מרכזי הערים ברחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 76 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק. גורמים מקומיים בעיראק מסרו על קרבות נוספים באזור העיר תכרית שגרמו לנפגעים רבים נוספים. בשני פיגועים קטלניים שהיו באזור העיר בגדאד נהרגו לפחות 15 בני-אדם. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על אירועים קטלניים בעשרות כפרים ועיירות בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 519 בני-אדם בקרבות שהיו בתימן במהלך השבועיים האחרונים. מספר ההרוגים כולל גם את אלה שנפגעו בהפצצות של הקואליציה הסעודית. לאורך כל היממה האחרונה נמשכו ההפצצות האוויריות של הקואליציה הסעודית על יעדי טרור הקשורים למיליציות השיעיות הפועלות בתימן בחסות איראנית.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 7 אנשי מיליציה חמושה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר מיסרטה.
--
סעודיה – טרור – תימן: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו בגבול המשותף. עד כה נהרגו 3 חיילים סעודים בהתקפות דומות בשבוע האחרון.
--
מצרים – טרור: מקורות רמשיים במצרים מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור פיום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור חבל דארפור. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 30 בני-אדם בהתקפות הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 9 חיילים מצ'אד במארב שטמנו להם טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בתחנת אוטובוס בצפון ניגריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בפיליפינים מסרו ב-3 באפריל 2015 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: