Sunday, April 19, 2015

479 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים נוספים בתימן; 33 הרוגים באפגניסטן בפיגוע התאבדות; 21 הרוגים בלוב; 7 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו במצרים; 2 הרוגים במאלי; קצין בכיר לשעבר מסוריה נהרג בלבנון; הרוג בקשמיר; 110 אוסטרלים הצטרפו לארגוני הג'יהאד בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסומליה, בטוניסיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 674 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מוקמייםב סוריה מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו בעיקר באזור דרעא ובאזור העיר אל-חסכה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הלוחמים בשני האזורים האלה נגד יחידות הצבא ונגד לוחמים כורדים הפועלים באזור אל-חסכה. אסד האשים את טורקיה בסיוע למורדים שהצליחו להשתלט על העיר אידליב. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על הפצצות אוויריות קשות שגרמו לנפגעים נוספים בקרב האזרחים. מקורות רשמיים באוסטרליה מסרו על כ-110 בעלי אזרחות אוסטרלית הצטרפו לארוגני הג'יהאד הפועלים בסוריה ובעיראק – 20 מהם נהרגו בפעילות טרוריסטית. כמו כן נמסר על מעצרם של 5 בני-אדם בחשד לתכנון פיגועי טרור על אדמת אוסטרליה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות צבאיים מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של 479 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בעיקר בצפון עיראק. גורמים רשמיים נוספים בעיראק מסרו על הוצאתם-להורג של כ-300 חיילים עיראקים לשעבר בעיר מוסול. גורמים מקומיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים באזור העיר הכורדית אירביל, וכן בהוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. פיגועי התאבדות שהיו ברחבי עיראק גרמו לעשרות הרוגים נוספים במהלך היממה הקודמת. חילופי-האשמות בין הממשלה הכורדית במחוז האוטונומי לבין אנשי המחתרת הכורדית ה-PKK על רקע טענות על "בגידה" באינטרסים הכורדיים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של כ-40 בני-אדם נוספים בהתקפות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן, ובקרבות נוספים בין מיליציות שיעיות חמושות לבין מיליציות סוניות חמושות. גורמים צבאיים בתימן מסרו שארגון אל-קאעידה הצליח להשתלט כליל על בסיס צבאי ועל נשק כבד בדרום תימן. סעודיה החליטה להגיש סיוע בסך של 274 מיליון דולר לתימן. מצרים דוחה את הטענות של השיעים בתימן בנוגע להשתתפותם של כוחות קרקעיים של הצבא המצרי במלחמה בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי. קרבות נוספים עם נפגעים היו לאורך על היממה האחרונה ברחבי לוב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רמשיים במצרים מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של 33 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בבנק בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר ג'לאלאבאד. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות למעשה. זאת הפעם הראשונה שהארגון לוקח אחריות על פיגוע באפגניסטן.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתו של קצין בכיר לשעבר בצבא הסורי שגופתו נמצא ליד הגבול עם סוריה. גורמים צבאיים בלבנון מסרו שהקצין הסורי היה אחראי על הלחימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתו של צעיר מירי של חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר. גורמים רשמיים מסרו שהחיילים פעלו למנוע הפגנה אלימה של מוסלמים המתגוררים באזור.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-18 באפריל 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי. הנשיים עסקו כנהגים בכוח-האו"ם הפועל במאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: