Monday, April 27, 2015

298 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 92 הרוגים בתימן; 42 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברמת-הגולן; 5,500 בני-אדם נהרגו בניגריה מתחילת השנה בהתקפות טרור; ארגון המדינה-האסלאמית משתלט על מעברי הגבול בין עיראק לירדן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 555 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים המקורבים למשטר בדמשק מסרו על קרבות קשים מאוד באזור מחוז אידליב וכן על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים שפעלו באזור זה. מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו על הריגתם של 30 אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו בג'יסר אל-סוג'ור שבמחוז אידליב. בימים האחרונים נערכו בעיירה זו קרבות קשים מאוד עם עשרות רבות של הרוגים משני הצדדים. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר קובאני. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו על כ-5 התקפות אוויריות שנערכו בסוריה בידי כוחות הקואליציה האמריקאית הפועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
ישראל – טרור - סוריה: מקורות ערביים מסרו שישראל תקפה בסוריה בפעם השלישית במהלך היממה האחרונה בהרי קלמון. שעות לפני כן נהרגו 4 טרוריסטים מוסלמים בידי כוחותינו בעת ניסיון להניח מטען-חבלה בצפון רמת הגולן.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 289 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהוצאות-להרוג המוניות שהיו במהלך היממה אחרונה בכל רחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שיותר מ-150 חיילים נהרגו בסדרה של התקפות קשות שנערכו נגד כוחות-הביטחון באזור הגבול עם ירדן וכן בקרב קשה במיוחד שהיה בצפון עיראק. גורמים תקשורתיים מסרו שעשרות חיילים עיראקים הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על הריגתם של לפחות 18 בני-אדם מפיצוץ של מכוניות-תופת שהופעלו באזור העיר בגדאד.  גורמים צבאיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" השתלט על מעברי הגבול בין עיראק לירדן.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 92 בני-אדם בקרבות שהיו באזור דרום תימן וכן בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. רשתות חברתיות בתימן מסרו שאוניות מלחמה מפציצות אזורים אחדים בעיר עדן וכן נערכו הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית על העיר צנעא. גורם מקומי מסר על 5 התקפות כאלה לפחות במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בעת הכנת מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתם של 11 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים ושל 5 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-5,500 בני-אדם בהתקפות טרור קטלניות מאז תחילת שנת 2015 של ארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה. בנוסף לכך נהרגו אלפי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון מאז תחילת שנת 2015 בפעילות צבאית יזומה של מדינות האזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: