Saturday, April 25, 2015

90 הרוגים בסוריה; 52 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; הרוג בלוב; קצין בכיר נהרג בסומליה; כלכלן בכיר נהרג בדארפור; הרוג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; 70 בני-אדם נהרגו באפגניסטן מדי יום בשנת 2014; 115 ילדים נהרגו בתימן בהתקפות של סעודיה;  יותר מ-4 מיליון פליטים סורים מאז שנת 2011;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, במאלי, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלבנון, במצרים, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 203 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של כ-90 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים רבים מסרו על קרבות קשים מאוד באזור מחוז אידליב. כמו כן נמסר שארגון אל-קאעידה וארגון ג'בהת אל-נוסרה משתפים פעולה בקרבות הללו המתנהלים במחוז אדליב. עוד נמסר מפי מקור טורקי על השתתפותם בקרבות האלה של ארגון סורי-טורקמני לצד ארגוני הג'יהאד הנלחמים נגד המשטר. במהלך היממה אחרונה נמסר על כיבושם של 5 נקודות-פתח באזור זה שהיו בידי הצבא הסורי. ארגוני המורדים הודו במהלך היום על נפגעים בקרב כוחותיהם הפועלים באזור אידליב. גורמים נוספים בסוריה מסרו שמספר הפליטים הסורים חצה את ה-4 מיליון בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 52 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובהוצאות-להורג שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בצבא העיראקי מסרו כי בימים האחרונים נהרגו יותר מ-250 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים שהיו באזור צפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים המקורבים למיליציה השיעית בתימן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. גורמים תקשורתיים נוספים בתימן מסרו על הריגתם של 23 אנשי מיליציה שיעית בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית. כמו כן נמסר שבארבעת השבועות האחרונים נהרגו בתימן 1,080 בני-אדן ונפצעו 4,352 נוספים בהפצצות של הקואליציה הסעודית. בין ההרוגים היו 115 ילדים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של צעיר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שבשנת 2014 נהרגו מדי יום כ-70 בני-אדם בממוצע בפעילות טרוריסטית ובפעילות צבאית נגד ארגוני הטרור הפועלים במדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים כולל 3 טרוריסטים מתאבדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד בצבא הסומלי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". הארגון נטל אחריות למעשה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של כלכלן בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור דרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 3 אזרחים וחייל מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי צעיר בעקבות פיגוע דקירה נגד כוחותינו שהיו בפעילות באזור ירושלים.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: