Sunday, April 5, 2015

120 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 23 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בצ'אד בפיגוע טרור אסלאמי; 7 הרוגים בלוב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בקשמיר; 2 הרוגים במאלי; 185 הרוגים בעיר עדן בשבועים האחרונים; האם אובמה משקר בנוגע למה שהושג עם איראן?; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בפיליפינים, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 234 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – גרעין – ארה"ב: גורמים רשמיים באיראן מסרו שההצהרות אמריקאיות הן שקריות בנוגע למה שהושג בשיחות בלוזאן. שר-החוץ האיראני הצהיר שג'ון קרי שקרן וכי "מסמך ההבנות" שפורסם בשפה הפרסית הוא הנוסח המחייב ולא ההצהרות האמריקאיות. קיימים 6 הבדלים מהותיים מאוד בין הנוסח הפרסי לנוסח האמריקאי. זוהי טקטיקה נוספת של האיראנים למשוך זמן נוסף מעבר ל-30 ביוני 2015 – המועד בו אמור להיחתם המסמך המחייב. על-פי ההתנהגות האיראנית של החודשים האחרונים, ניתן לשער שאיראן קרובה מאוד לפצצה גרעינית. גרמניה מפנזטת מבחינה כלכלית על היום בו יוסרו הסנקציות הכלכליות על איראן. יש להם עשרות תוכניות כלכליות "מעניינות" לקראת המועד הזה.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות כורדיים מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות עם כוחות כורדיים הפועלים בצפון-מזרח סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על הרוגים נוספים במחנה-הפליטים אל-ירמוק שרובו נכבש בידי ארגון "המדינה האסלאמית". נפגעים רבים נוספים היו בעקבות קרבות שפרצו בין הארגונים השונים הפועלים בסוריה וכן בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. טרוריסטים מוסלמים החלו בהריסתם של אתרים ארכיאולוגיים הנמצאים באזור מחוז אידליב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים. גורמים מקומיים בעיראק העבירו ביקורת חריפה מאוד של התנהוגתם האלימה של המיליציות השיעיות במהלך כיבוש העיר תכרית. נמסר על מעשי ביזה רבים והתעמרות קשה ואכזרית בתושבים הסונים של העיר. יותר מ-500 בתים נהרסו בעיר במהלך הקרבות.  גורם רשמי נוסף בעיראק מסר שהמיליציות השיעיות יצאו מהעיר במהלך היום (שבת). עוד נמסר שנמצא קבר-אחים ענק בו קבורים מאות קורבנות מתוך 1,700 חיילים עיראקים שנרצחו בחודש יוני 2014 בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים שונים בתימן מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור ובהתקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. בין ההרוגים היו לפחות 9 בני-משפחה אחת שנפגעו בהפצצה אווירית. גורמים רשמיים בתימן מסרו שמאז ה-26 במרס 2015 נהרגו בעיר עדן בלבד כ-185 בני-אדם – שליש מהם היו אזרחים. 1,200 בני-אדם נוספים נפצעו בעיר בתקופה הנדונה. גורמים צבאיים בתימן מסרו שארגון אל-קאעידה הצליח לכבוש בסיס צבאי הנמצא בדרום תימן, וכן על הריגתם של לפחות 7 חיילים באירוע זה. הארגון גם הצליח להשתלט כליל על העיר מוקאלה שהיא בירת מחוז חצר-מוות.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם 4 טרוריסטים ו-2 אזרחים מצרים בשתי התקפות טרור קטליניות שהיו באזור העיר טריפולי. אדם נוסף נהרג מירי של פצצת אר.פי.ג'י. שנורתה באזור שדה-התעופה של טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים במצרים מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון סיני. (אין אישור רשמי בנוגע למספר ההרוגים). מקורות נוספים מסרו על יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך הפעילות הצבאית האווירית שנערכה במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים במצרים מסרו על פיצוץ של שני מטעני-חבלה שהוטמנו בקהיר ליד תחנת משטרה, אולם לא היו נפגעים בנפש באירוע זה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על פעולות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שבמהלכן נפגעו אזרחים רבים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית שנערכה במחוז חיבאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 7 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף בין צ'אד לניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתייםב מאלי מסרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון מאלי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו משרו ב-4 באפריל 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ליד הגבול עם פקיסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: