Tuesday, April 21, 2015

208 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 85 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים ו-2 ילדים נהרגו במצרים; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 57 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בעשרת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בקשמיר, במאלי, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 412 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של אזרחים בהפצצות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דרעא. עוד נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם בקרבות באזור דמשק. גורמים בלבנון מסרו על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות עם ארגוני ג'יהאד הפועלים באזור מחוז אידליב. גורמים מקומיים בסוריה האשימו את הצבא הסורי שהפציץ את בית-החולים היחיד שעדיין מתפקד במחוז אידליב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שכוחות הצבא עורכים מצוד אחרי טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" הפועלים באזור קונייטרה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 208 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 23 בני-אדם שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. גורמים נוספים בעיראק מסרו שכפרים אחדים עברו מיד ליד פעמים אחדות במהלך הימים האחרונים. נמשכת בריחתם של אזרחים מחוז אל-אנבר. כמו כן נמסר שהמיליציות השיעיות ממשיכות להתעמר קשות באוכלוסייה הסונית המתגוררת ביישובים שנכבשו בידי הצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-85 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן בידי הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. מרבית ההרוגים היו בעקבות קרבות קשים בין מיליציות שיעיות חמושות לבין מיליציות סוניות חמושות הפועלות בתמיכה סעודית. מקורות נוספים מסרו על פיצוץ חזק מאוד שהחריד את העיר צנעא בעקבות הפצצה אווירית של מחסן תחמושת או מחסן של טילי סקאד. תחנת הטלוויזיה של השיעים בעיר מסרה על הריגתם של 15 בני-אדם וכן על מותו של כתב טלוויזיה בעקבות האירוע. גורם תקשורתי נוסף מסר על הריגתו של בנו מנהיג שיעי מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה מאזור מאריב. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי בתימן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" הפועל בצפון סיני. עוד נמסר על הריגתם של 2 ילדים מירי של פצצות מרגמה שנורו בצפון סיני.  מקור צבאי בכיר מסר שבעשרת הימים האחרונים נהרגו בצפון-סיני 57 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "אנסר בית אל-מקדס".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 3 שוטרים בהתקפה על תחנת משטרה מקומית שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. במהלך ההתקפה נחטפו 19 שוטרים נוספים ונמסר שיש חשש כבד לחייהם.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בשני אירועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על מעצרם של כ-70 בני-אדם החשודים בפעילות טרור נגד כוחות-הביטחון של פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה על שיירה של האו"ם שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. מקור נוסף מסר שההרוגים היו חיילים מהאיחוד-האפריקאי הפועל בסומליה לצד הממשלה המקומית.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-20 באפריל 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור צפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: