Monday, April 13, 2015

90 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בעיראק; 22 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בתימן; 12 חיילים ואזרחים נהרגו במצרים; 10 חיילים ו-2 אזרחים נהרגו בלוב; 9 הרוגים בניגריה 5 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 בני-אדם נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בסעודיה; 500 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו עד כה בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בהודו, בפיליפינים, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 209 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ואופוזיציוניים, וכן מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בקרבות באזור דיר אל-זור בעקבות מבצע צבאי נרחב נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר קובאני שבמהלכם נכבשו 2 כפרים שהיו בידי הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 25 אזרחים באזור העיר חאלב בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעיר. בין ההרוגים היו לפחות 5 ילדים. עוד נמסר על כ- 10,000 חשבונות טוויטר נמחקו בשל החשד שהם קשורים לארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 35 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נודע על מצבן הקשה של הנשים היזידיות שנלקחו בשבי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". רובן נאנסו אין-ספור פעמים;  חלקן נמכרו כשפחות-מין. ילדים וילדות עברו התעללות מינית קשה. ילדה בת 9 נכנסה להריון בעקבות אונס אכזרי שהתבצע בידי 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ניסו לכבוש מחדש את מתקן לזיקוק נפט הגדול ביותר בעיראק בנמצא באזור בייג'י, אולם ההתקפה נכשלה עם נפגעים רבים לארגון. כמו כן נמסר שהארגון חטף 120 תלמידי בית-ספר באזור העיר מוסול. התפרסמו סרטונים חדשים על מימדי ההרס בעיר העתיקה נמרוד שנעשו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-500 טרוריסטים מוסלמים שיעים (חות'ים) מאז שהחלה המתקפה של הקואליציה הסעודית על תימן לפני כשלושה שבועות. מקורות נוספים מסרו על התקפות אוויריות נוספות שהיו במהלך היממה האחרונה כן על נפגעים נוספים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. עוד נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהיתקלות שהייתה באזור מחוז שאבווה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ס-12 באפריל 2015 על הריגתם של 10 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר בנגאזי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בירי שהתבצע לעבר שגרירות דרום-קוריאה הנמצאת בעיר טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" הפועל בצפון סיני. שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 6 בני-אדם נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר אל-עריש. כ-30 בני-אדם נוספים נפצעו במהלך היממה האחרונה בצפון-סיני.
--
סעודיה – טרור – תימן; מקורות צבאיים בסעודיה מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 3 חיילים סעודים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 5 מחברי המחתרת הכורדית (ה-PKK) בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה ליד הגבול עם איראן. זוהי אחת מהתקריות הקשות ביותר שהיו באזור בחודשים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפעול במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן. גורמים נוספים מסרו שההרוגים היו שייכים לארגון "הטליבאן הפקיסטני".
--
פקיסטן – חיסולים ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בחיסול ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. זהו החיסול-הממוקד הראשון מאז תחילת חודש פברואר 2015
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 באפריל 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אתניות חמושות הפועלות בדרום ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: