Saturday, April 11, 2015

406 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בתימן; 47 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 16 הרוגים באפגניסטן;  4 הרוגים בדרום-סודאן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; מוסלמי נהרג בחברון; שבדיה תשלח 120 חיילים לעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בפיליפינים, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; בה"כ 636 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מוקמיים בסוריה מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 30 חיילים שנפגעו במהלך קרבות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר חומס. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה". עוד נמסר על אזרחים סורים הרוגים שנפגעו בעקבות הפצצות אוויריות של הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. התקפות קטלניות של ארגון "המדינה האסלאמית" היו גם באזור העיר חאלב. במחנה-הפליטים אל-ירמוק נהרגו עד כה 47 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים פלסטינים. ארגונים פלסטינים מסרו שכרגע אין החלטה להצטרף ללחימה יחד עם הצבא הסורי הפועל חלקית באזור אל-ירמוק. מקורות ברוסיה מסרו שהשיחות בין הפלגים הסורים הסתיימו ללא הצלחה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 406 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו באזור מחוז אל-אנבר בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", אולם מקורות מקומיים בעיראק ומקורות בינלאומיים מסרו שכ-300 מההרוגים היו אזרחים וחיילים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" כנקמה של המבצע בעיר תכרית. הוצאות-להרוג המוניות היו גם המחוז אל-אנבר במסגרת הצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" להשתלט על אזורים נרחבים במחוז במהלך היממה האחרונה. עשרות הרוגים היו גם באזור העיר בגדאד בסדרה של פיגועי טרור קטלניים. 10 רופאים הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לאחר שהם סירבו לטפל בפצועים של הארגון. מקורות רשמיים בשבדיה מסרו על שליחתם של כ-120 חיילים שבדים לעיראק במטרה לאמן כוחות כורדים ועיראקים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.  כמו כן נמסר על הריגתם של 40 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במרכז תימן במחוז שאבווה – כל ההרוגים היו שיעים. מקורות נוספים מסרו על קרבות רבים בין מיליציות שיעיות למיליציות סוניות, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים במהלך היממה האחרונה. מקורות בדרום-תימן מסרו על סדרה של עימותים קטלניים שהיו בדרום תימן בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. 30 טונות של ציוד רפואי שנשלח על-ידי הצלב האדום הגיעו בטיסה לעיר צנעא.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר טריפולי. מקורות צבאיים נוספים מסרו שאחד מההרוגים היה טרוריסט מוסלמי בכיר בשם אוסמה מנסור שהיה מבוקש בידי כוחות-הביטחון במשך זמן רב. ההרוגים היו שייכים לארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שביצע פיגועים רבים נגד כוחות-הביטחון של לבנון הפועלים בצפון המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 16 בני-אדם בשלוש התקפות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 12 אזרחים בני-משפחה אחת.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 47 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור מחוז חייבאר.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצה אווירית של ממשלת חרטום האסלאמית של סודאן שנערכה בדרום-סודאן.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 באפריל 2015 על הריגתו של תושב חברון מירי של חיילי צה"ל בעקבות התפרעות אלימה בזמן הלוויתו של אסיר ביטחוני ששוחר לאחרונה בעקבות מחלתו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: