Monday, April 20, 2015

158 הרוגים בעיראק; 72 הרוגים בניגריה; 50 הרוגים בסוריה; 30 נוצרים נרצחו בלוב; 21 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בקניה; חייל נהרג בסעודיה; פוליטיקאי בכיר נהרג בסומליה; 69 מנהרות טרור והברחה נהרסו בין עזה למצרים; 125 אזרחים נהרגו באידליב בהפצצות של הצבא הסורי; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 366 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של כ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי ערך כ-700 התקפות אוויריות של העיר אידליב ב-20 הימים האחרונים. על-פי הערכות אחדות כ-125 אזרחים נהרגו בהפצצות האלה. כמו כן נמסר מפי גורמים כורדיים הפועלים בסוריה על שחרורם של מאות כפרים שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון-מזרח סוריה.  עוד נמסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר חומס ואל-חמה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 158 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על כיבושה מחדש של העיר בייג'י שנכבשה לפני ימים אחדים בידי ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעשרות עיירות רחבי צפון עיראק. מקורות מקומיים מסרו על בריחתם של כ-90,000 מאזור אל-אנבר בעקבות הקרבות הקשים המתחוללים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות שהיו בין מיליציות שיעיות חמושות לבין מיליציות סוניות חמושות הפועלות באזור העיר תעז שבדרום תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב פרסמו ב-19 באפריל 2015 שני סרטונים בהם מוצגות הוצאות-להורג המוניות של עשרות בני-אדם בידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בלוב. בסרטון אחד נראית הוצאה-להורג על החוף-הים, ובסרטון השני ההוצאה-להורג הייתה באזור מדברי. מרבית ההרוגים היו שייכים לכנסיה האתיופית. גורמים בלוב מסרו על הריגתם של כ-30 נוצרים בסרטונים האלה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. על-פי הדיווחים של התקשורת במצרים נהרגו בשבוע האחרון עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה. סביר להניח שחלק מהדיווחים נמסרו פעמים אחדות במהלך התקופה הנדונה. מקור צבאי רשמי במצרים מסרו על הריסתן של 69 מנהרות שנחפרו בגבול המשותף בין עזה למצרים כמו כן נמסר שמאז יולי 2013 נהרסו יותר מ-1,600 מנהרות.
--
סעודיה – טרור: מקורות צבאיים בסעודיה מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור – פונטלנד: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתו של חבר-פרלמנט מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במחוז האוטונומי פונטלנד.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 3 חיילים ועל פציעתם של 8 נוספים במארב של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעל בדרום סומליה נגד הכוחות הקנייתיים המסייעים לממשלת סומליה.
--
ניגריה – טרור אתני ואסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 באפריל 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במלך ניסיון חילוץ של אזרחים בידי הצבא הניגרי. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 60 בני-אדם נוספים בקרבות בין שתי מליציות חמושות הפועלות במזרח המדינה.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: