Saturday, April 18, 2015

313 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 36 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 6 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן;  3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 2 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 200 מתנדבים מקוסובו הצטרפו לארגון המדינה-האסלאמית בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בפיליפינים, בסודאן, בניגריה, בלבנון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 439 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מוקמיים בסוריה מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו על ערים אחדות ברחבי סוריה. גורמים מוקמיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 15 אזרחים, בהם ילדים, שנפגעו בהפצצות מכוונות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על קרבות קשים בדמשק, דיר אל-זור, אידליב, דרעא, חומס וחאלב. גורמים מערביים מסרו על חוסר-תיאום צבאי בקואליציה האמריקאית הפועלת בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". חיילים טורקים מואשמים בהתעללות בפליטים סורים שחצו את הגבול לטורקיה. גורמים בקוסובו מסרו על כ-200 מתנדבים שהצטרפו למלחמה בסוריה. גורמים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" עדיין שולט על כ-80 אחוזים ממחנה אל-ירמוק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 313 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון עיראק. קרבות קשים מאוד התחוללו לאורף כל היממה האחרונה בצפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה ביו טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 36 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקור אחד מסר על 18 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בפעילות זו, אולם אין לכך אישור רשמי כלשהו במצרים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 14  טרוריסטים מוסלמים ואזרח אחד בפעילות צבאית ומשטרתית שנערכה במחוזות אחדים ברחבי פקיסטן נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות אווירית יזומה שנערכה במחוז פקטיקה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו לקמרון מהגבול הניגרי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מקומיים בניגריה מסרו ב-17 באפריל 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפות של מיליציות מוסלמיות חמושות על ישובים נוצרים במרכז ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: