Wednesday, April 29, 2015

148 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 הרוגים בניגריה; 18 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בסודאן; 5 עיתונאים נהרגו בלוב; 5 הרוגים בפקיסטן; שוטר נהרג בבוסניה בפיגוע אסלאמי; חייל נהרג בסעודיה; 400 גופות התגלו בניגריה בקברי-אחים; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בתימן, בלוב, בסודאן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקווקז, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 327 הרוגים ביממה האחרונה – לא כולל הגופות שהתגלו בניגריה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על מרכזי הערים ברחבי המדינה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים מקומיים שמרבית ההרוגים היו באזור מחוז אידליב בעקבות קרבות בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור כולו. גורמים ביטחוניים בישראל מסרו על ירי של 2 פצצות מרגמה שנורו מסוריה לעבר ישראל באזור עין זיוון שברמת הגולן. כמו כן נמסר שמדובר על "זליגת ירי" לעבר ישראל בשל הקרבות בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 148 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו במהלך היום בקרבות שהיו בצפון המדינה. מקור צבאי נוסף מסר על יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו באזור אל-קרמה הנמצא מזרחית לעיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן אישרו ב-28 באפריל 2015 בנוגע להריגתם של 18 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.
--
מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 5 עיתונאים של תחנת טלוויזיה לאחר חטיפתם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
בוסניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבוסניה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסט מוסלמי שכנראה היה מעורב במלחמה בסוריה במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים מסרו שכ-200 אזרחים מבוסניה התנדבו לארגון הטרור "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.
--
סעודיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתו של חייל ועל פציעתו של חייל נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול התימני. גורם רשמי בסעודיה מסר על מעצרם של 93 בני-אדם החשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז. רשתות פרטיות באפגניסטן מוסרות שארגון הטליבאן הצליח לכבוש אזורים נרחבים במחוז קונדוז במהלך הימים האחרונים במסגרת "מתקפת האביב" השנתית של הארגון. גורמים לא רשמיים מסרו על עשרות טרוריסטים וחיילים שנהרגו בקרבות הללו במחוז קונדוז ביממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בסודאן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של עימותים אלימים שפרצו בין מיליציות חמושות אחדות הפועלות במזרח סודאן ובאזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכו בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על גילויו של קבר-אחים המכיל יותר מ-400 גופות של בני-אדם שנרצחו לפני ימים אחדים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה. גורמים מקומיים מסרו שגופות רבות התגלו גם בבתים וברחובות של העיירה דמאסק הנמצאת בצפון-מזרח ניגריה.  כמו כן נמסר על חילוצן של 293 נערות ונשים שהוחזקו בידי ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: