Tuesday, February 17, 2015

148 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 16 הרוגים בניגריה; 12 טרוריסטים שיעים נהרגו בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; מצרים הרגה עשרות טרוריסטים בלוב; מנהרה באורך של 2500 מטר נחשפה ברפיח; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בתימן, בסודאן, במאלי, בסומליה, בפיליפינים, בניגריה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 348 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו בצפון סוריה לא הרחק מאזור קובאני שנכבשה לאחרונה בידי הכוחות הכורדיים. גורמים נוספים מסרו על קרבות קשים נוספים באזור רמת-הגולן הסורי בהן משתתפים גם טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה המסייעים למשטר העלווי להשתלט מחדש על האזור כולו. גורמים מקומיים בעיר חאלב מסרו על הרוגים ופצועים רבים מירי של פצצות מרגמה. עשרות הרוגים ופצועים נוספים נרשמו גם אזור העיר דרעא.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות נוספים מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של 148 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הרוגים רבים נרשמו במהלך היממה אחרונה בבעקובה, במוסול, בכירכוך, סינג'אר, סמארה ובצפונה של העיר בגדאד. גורמים מקומיים מסרו על הרס רב של כל העיירות שנכבשו מחדש בידי הצבא העיראקי. גורמים עצמאיים בעיראק מסרו על עשרות אזרחים הרוגים מידי יום בפעילות צבאית של הצבא העיראקי, אך המקרים הללו אינם מדווחים לכלי התקשורת. ראש ממשלת עיראק מסר שהצבא העירקאי קרוב לכבוש מחדש את העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ובטורקיה מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים שיעים (חות'יים) בקרבות שהיו במחוז אביאן עם אנשי מיליציה אסלאמית סונית חמושה הפועלת באזור.
--
לוב – טרור – מצרים: מקורות תקשורתיים במצרים ומקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית נרחבת של הצבא המצרי על יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר דארנה שבלוב. העיר הפכה למרכז השליטה מרכזי של טרוריסטים מוסלמים שהביעו הזדהות עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים מסרו על שכונה אזרחית בעיר שנהרסה כליל בהפצצות המצריות.  ההתקפה הזו באה בתגובה להוצאתם-להורג של 21 קופטים בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון (ראו, דו"ח יומי של ה-16 בפברואר 2015). כמו כן נמסר במצרים על גילוייה של מנהרה באורך של 2500 מטר מעזה לצפון סיני. זו המנהרה הארוכה ביותר שהתגלתה באזור זה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים שונים מאפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתו של שר בכיר בממשלת סומליה ושל 3 בני-אדם נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 16 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס אזרחי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". לאורך כל היממה האחרונה נרשמו עשרות עימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. על-פי הערכות אחדות בשלושת הימים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם משני הצדדים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-16 בפברואר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה בהיתקלות שהתרחשה ליד הגבול עם טוניסיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: