Saturday, February 21, 2015

260 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 40 הרוגים בלוב בפיגוע תופת; 20 הרוגים בסומליה בפיגוע התאבדות; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בתימן; 150 בני-שבט סוני הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה-האסלאמית; 41,000 פליטים חדשים בדארפור בחודשיים האחרונים; מכונית-תופת הופעלה בדרום-תאילנד בידי טרוריסטים מוסלמים; 5,000 הרוגים בדרום-תאילנד בפיגועי טרור אסלאמיים משנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 466 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. למרות מזג-האוויר הסוער, לאורך כל היממה האחרונה נמשכו הקרבות – אם כי בעוצמה פחותה מאשר בימים האחרונים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות הרוגים באזור העיר חומס בקרבות שהיו בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" ועם ארגוני טרור נוספים. גורמים נוספים מסרו על פעילות צבאית ניכרת והרוגים נוספים בעיקר באזור חאלב, וכן באידליב, דרעא, דיר אל-זור, קובאני ואל-ראקה. גם הכוחות הכורדיים סבלו מאבדות בעקבות קרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר אל-ראקה וקובאני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-260 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהיו בעיקר באזור העיר בגדאד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האלסמאית". 150 מההרוגים היו בני-שבט סוני (כולל שוטרים) שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בשל שיתוף-פעולה עם הצבא העיראקי. (מקורות גרמנים ועיראקים מסרו על האירוע). גורמים רשמיים בעיראק מסרו על הכנות צבאיות בסיוע אמריקאי לכיבושה של העיר מוסול לקראת חודש אפריל-מאי 2015. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הרוגים רבים בעקבות קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר מוסול, תכרית, סינג'אר, במחוז דיאלה, אירביל ופלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים על מתקן להפקת נפט. כל ההרוגים היו עובדי המתקן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתייםב לוב מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם ועל פציעתם של 70 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעיירה אל-קובה (al-Qubah), הקרובה לאזור העיר דארנה הנשלטת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". העיירה שוכנת במזרח לוב בקרבת קו החוף של הים התיכון. מקורות נוספים בלוב מסרו על קרבות נוספים ונפגעים נוספים שהיו באזורים שונים ברחבי המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו 2 בני-אדם שנפגעו מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפולעים במחוז בלוצ'יסטן. 4 הרוגים אחרים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתייםב סומליה מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. היעד להתקפה היה בית-מלון הנמצא בעיר. בין ההרוגים היו סגן-ראש העיר של מוגדישו וחבר-פרלמנט.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים רשמיים באו"ם מסרו ב-20 בפברואר 2015 על כ-41,000 פליטים חדשים באזור חבל דארפור רק בחודשיים האחרונים בעקבות הקרבות הקשים המתחוללים בין הצבא הסודאני לבין מורדים מקומיים הפועלים בחבל.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה המתבססים על מקורות צבאיים מסרו ב-20 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהתקפה אווירית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. גורמים צבאיים בניגריה מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו מאות טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית שנערכה ב-11 עיירות בצפון ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בתאילנד מסרו ב-20 בפברואר 2015 על פציעתם של 13 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו באזור זה בלבד יותר מ-5,000 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: