Friday, February 6, 2015

150 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בניגריה; 40 הרוגים בלוב; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בתימן; שוטר נהרג במצרים; 55 הרוגים בהתקפה ירדנית על סוריה; מיליציה נוצרית חמושה הוקמה בעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 392 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בסוריה מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בכל רחבי סוריה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. גם במהלך היממה האחרונה מרבית ההרוגים היו באזור אדליב ובצפון-מזרח סוריה. גורמים נוספים מסרו שמאז תחילת שנת 2015, ארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג יותר מ-50 בני-אדם בשל טענות שונות ומשונות. מאז יוני 2014, הארגון הוציא-להורג 1,432 בני-אדם. מקורות בירדן מסרו שטייסים ירדנים הרגו 55 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר ראקה בתגובה לשריפתו למוות של טייס ירדני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בירדן מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהתקפות אוויריות שהתבצעו ברחבי עיראק. מקורות נוספים מסרו שטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הצליחו לכבוש מאחזים שנכבשו לפני ימים אחדים בידי הצבא העיראקי. גורמים מקומיים בעיראק מסרו שהוקמה מיליציה נוצרית חמושה שנועדה לסייע לצבא להילחם בארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 חיילים ושל 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשני אירועים קטלניים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. החיילים נפגעו מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם בקרבות שהיו ביומיים האחרונים ברחבי לוב בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שהיו פעם מזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר אל-עריש.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן. המבצע שנערך בפקיסטן ובאפגניסטן היא מתואם בין שתי המדינות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בהתקפה קטלנית של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שבאה בתגובה למבצע הצבאי הנרחב הנערך בצפון ניגריה. מקורות רשמיים בניגריה מסרו כי במהלך השבוע האחרון נהרגו בניגריה יותר מ-600 בני-אדם – רובם היו טרוריסטים מוסלמים -  בפעילות צבאית ובהתקפות טרור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: