Tuesday, February 24, 2015

272 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 16 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 1,601 בני-אדם נהרגו בסוריה בהפצצות אמריקאית; 8,500 בני-אדם נהרגו בעיראק ובסוריה בהפצצות אמריקאיות בחמשת החודשים האחרונים; 100,000 ספרים נשרפו בעיראק בידי טרוריסטים מוסלמים; אימאם מתון נדקר בבוסניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 433 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובהפצצות אוויריות קשות מאוד של הצבא הסורי שנערכו בכל רחבי סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעיקר באזור מחוז חאלב וכן באזור אידליב, דרעא, דיר אל-זור ובאזור קובאני. פיגוע קטלני עם הרוגים היה באתר דתי שיעי בנמצא בפרברי דמשק. כמו כן נמסר על הריגתם של 1,601 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בסוריה במהלך חמשת החודשים האחרונים – גורמים מקומיים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסאלמית". בארה"ב טוענים על הריגתם של 8,500 טרוריסטים מוסלמים בהתקפות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בסוריה ובעיראק במהלך חמשת החודשים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בפברואר 2014 על הריגתם של 272 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". נפגעים רבים נרשמו לאורך היממה האחרונה בבצרה, באל-בגדאדי, באל-גארמה, בתכרית, באל-קיארה ויישובים נוספים בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שיותר מ-220 טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האסלאמית נהרגו במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שרפו יותר מ-100,000 ספרים בזמן האחרון בעיר מוסול ובמחוז אל-אנבאר. מקורות אחרים דיברו על כ-20,000 ספרים שהועלו באש. הספרייה המרכזית של העיר מוסול הוצתה וכנראה נשרפה לחלוטין. ספרים עתיקים הקשורים לדת הנוצרית והמוסלמית נפלו לידיהם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בכל צפון עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 בפברואר 2015 על הריגתם של 16 בני-אדם בסדרה של עימותים קטלניים שפרצו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי המדינה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מרו ב-23 בפברואר 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון BIFF Bangsamoro Islamic Freedom Fighters)) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
בוסניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-23 בפברואר 2015 על דקירתו של אימאם מקומי בבוסניה בידי טרוריסט מוסלמי בעקבות ביקורתו של האימאם על תופעת הג'יהאדיזם המדרבן מוסלמים לצאת למלחמה בסוריה ובעיראק. זה היה הפיגוע הרביעי בבוסניה מאז תחילת שנת 2015 על רקע העניין הזה. במהלך השנה האחרונה היו 7 התקפות כאלה של טרוריסטים מוסלמים נגד מוסלמים מתונים על רקע התנגדותם למלחמה בסוריה ובעיראק.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: