Monday, February 16, 2015

136 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 27 טרוריסטים וחיילים נהרגו בתימן; 21 קופטים הוצאו-להרוג בלוב; 17  הרוגים בניגריה;  15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי נהרג בדנמרק; שוטר נהרג במצרים; טיהור אתני בעיראק; קרנבל ענק בוטל בגרמניה מחשש לפיגוע אסלאמי;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 346 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על עשרות רבות של הרוגים בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה הפועלים בדרום סוריה. גורמים נוספים מסרו כי בקרבות האלה נהרגו לפחות 50 חיילים סורים ואנשי "השביחה" המסייעים למשטר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של 136 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרות קטלניים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 80 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות עם הצבא העיראקי הפועל בצפון המדינה. גורמים בינלאומיים מאשימים "בעדינות" את הצבא העיראקי (המורכב משיעים) בפשעים נגד אזרחים סונים המתגוררים באזורים שנכבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית". למעשה, הצבא העיראקי גם הוא מבצע "טיהור אתני" של סונים המתגוררים בשטחים שנכבשו מחדש.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקור צבאי בתימן מסר ב-15 בפברואר 2015 לאחד מעיתוני המפרץ על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה וכן על הריגתם של 12 חיילים בהתקפה קשה מאוד של ארגון אל-קאעידה על בסיס צבאי בדרום המדינה המתפקד כבסיס לאבטחת מתקני נפט באזור. המקור הצבאי מסר שהתקפה הייתה ב-12 בפברואר 2015.
--
דנמרק – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בדנמרק מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי החשוד בביצוע שני מעשי טרור בעיר קופנהגן שגרמו להריגתם של 2 בני-אדם. אחד מההרוגים היה בנו של ישראלי שעסק באבטחת בית-כנסת שהותקף. גורמים ביטחוניים רשמיים בדנמרק מסרו שהטרוריסט היה ידוע לשרותי המודיעין של דנמרק.
--
גרמניה – טרור אסלאמי: גורמים ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-15 בפברואר 2015 על ביטולו של קרנבל ענק בעיר בראונשוויג בשל התרעה חמה על פיגוע אסלאמי העומד להתרחש בזמן עריכתו. רשויות הביטחון בעיר מסרו לתושבים להישאר בבית מחשש לשלומם.
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בעיירה הסמוכה לקהיר.
--
לוב – טרור: מקורות רשמיים בלוב אישרו ב-15 בפברואר 2015 את הוצאתם-להורג של 21 קופטים שנחטפו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בעיר סירט. הארגון פרסם סרטון בו נראית-ההוצאה להורג של הקופטים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי יריר שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
סומליה – טרור – פונטלנד: מקורות צבאיים במחוז האוטונומי בפונטלנד מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אל-שבאב" במהלך היתקלות שהייתה בשטח המחוז.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 17 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור יזומות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". בין ההרוגים היו 2 שוטרים. עוד נמסר שבין ההרוגים היו 7 אזרחים שנפגעו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטית מתאבדת. בתוך כך נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים בצפון ניגריה. הצבא הניגרי מתקשה להילחם ביעילות נגד ארגון "בוקו חראם".
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-15 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום תימן במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון של הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: