Friday, February 20, 2015

194 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 37 הרוגים בניז'ר; 14 הרוגים בתימן;  10 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים במצרים; יותר מ-1,200 הרוגים בסוריה בימים האחרונים; 10 אזרחים מצרים נוספים נחטפו בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בתימן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 366 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על נפגעים רבים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא בין הצבא הסורי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "גבהת אל-נוסרה" וארגוני אופוזיציה נוספים. גורמים נוספים מסרו על נפגעים נוספים הפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור הגבול עם טורקיה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה". מקורות כורדיים מסרו על נפגעים בקרבות שהיו בצפונית לעיר קובאני ואזור העיר אל-ראקה בין כוחותיהם לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 32 חיילים סורים נפלו בשבי המורדים באזור העיר חאלב. על-פי הערכות אחדות במהלך השבוע האחרון נהרגו יותר 1,200 בני-אדם ברחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 194 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו  בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הרוגים רבים היו גם באזור אירביל (האוטונומיה הכורדית) במהלך ניסיון של טרוריסטים מוסלמים מארגון ,המדינה האסלאמית" לכבוש את פאתי העיר. לאחר קרבות קשים עם לוחמים כורדים, נמסר מפי מקור כורדי בכיר שכוחותיהם הצליחו להחזיר את השליטה לידיהם. מקורות בכירים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו כ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות שהיו באזור העיר סאמרה. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בפלוג'ה, סינג'אר ומוסול.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בגרמניה ובתימן מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועלים בדרום תימן. לאורך היממה האחרונה נמסר על התקפות עם נפגעים על שליטה שליטה במתקני נפט במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה ומקורות נוספים באפריקה מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזורים אחדים בעיר מוגדישו ובדרום המדינה.
--
ניז'ר – טרור – ניגריה: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 37 בני-אדם – חפים מפשע - בהתקפה אווירית של הצבא הניגרי שנערכה במסגרת המלחמה נגד ארגון "בוקו חראם". גורמים רשמיים בניגריה מסרו שההרג נעשה בשל טעות קשה בזיהוי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. במקרה אחד נהרגו לפחות 4 בני-אדם מפיגוע טרור שהתבצע נגד מסגד שיעי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-19 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בשני  פיגועי טרור שהיו במהלך היממה הקודמת באזור סיני. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים במצרים על חטיפתם של 10 אזרחים מצרים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר טריפולי שבלוב.  1,770 מצרים שעבדו בלוב חזרו למצרים בשבוע האחרון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: