Sunday, February 22, 2015

100 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים וקצין נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 הרוגים במצרים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 8 אנשי חיזבאללה נהרגו בסוריה; 1,700 צ'צ'נים הצטרפו לארגון המדינה-אסלאמית בעיראק; עיתונאי שבדי נעדר בסוריה; נשיא תימן לשעבר שוחרר ממעצר-בית; הצבא העיראקי מבצע פשעים נגד האוכלוסייה הסונית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בניגריה, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בתאילנד ובקשמיר; סה"כ 225 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים באופוזיציה הסורית ומקורות נוספים מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. קרבות קשים היו בעיקר באזור חאלב, דיר אל-זור, דרעא ואל-ראקה, וכן בפיגוע של מכונית-תופת שהופעלה בעיר קרדחה שגרם להריגתם של 4 בני-אדם. מוצאה של משפחת אסד הוא מכפר קרדחה. מספר ההרוגים במהלך היממה האחרונה כולל גם הוצאות-להרוג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו באזור העיר חאלב. מקורות תקשורתיים בשבדיה מסרו שעיתונאי שבדי נעדר בסוריה באזור בו שולט ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". שר האינפורמציה הסורי, עומראן זועבי, מסר שטורקיה, ערב-הסעודית, ירדן וקטאר תומכות במורדים הפועלים נגד המשטר וכי במלחמה הזו נהרגו לפחות 200,000 בני-אדם. ההצהרות האלה ניתנו על רקע הקרבות הקשים הנערכים באזור העיר חאלב שגרמו למאות הרוגים בימים האחרונים. המורדים שולטים במזרח העיר חאלב מאז אמצע שנת 2012. מקורות כורדיים מסרו שכוחותיהם יחד עם גורמי אופוזיציה נוספים מתקדמים באזור העיר אל-ראקה הנשלטת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הארגון אינו מצליח לשלוט באזורים אותם הוא כבש בחודשים האחרונים, וכן לארגון יש קשיים רבים בשל אספקה לקויה מאוד של ציוד חיוני ואף בהעברת לוחמים למקומות בעלי חשיבות אסטרטגית. סביר להניח שהארגון יתפצל בשל חילוקי-דעות קשים לאור הכישלונות האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של לפחות 72 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האלסמאית. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו על כ-1,700 צ''צ'נים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק. גורמים בארה"ב מסרו שממשל אובמה מחפה על הפשעים של המיליציות השיעיות והצבא העירקאי הפועלים נגד האוכלוסייה הסונית בעיראק. כבר הזהרנו שהמיליציות השיעיות טובחות באוכלוסיה הסונית ולאחר מכן הן מדווחות על "טרוריסטים הרוגים". מפקדים בכירים הצבא העיראקי הביעו חשש כבד שכוחותיהם לא יהיו מוכנים לכבוש את העיר מוסול בחודש מאי 2015 על-פי התכנון האמריקאי.
--
לוב – מלחמת אזרחים: גורמים צבאיים בלוב מסרו ב-21 בפברואר 2015 שגורמי טרור אסלאמיים הצליחו להשתלט על נשק כימי והם עלולים להשתמש בזה במלחמתם נגד כוחות הצבא הפועלים נגדם. על-פי אותם גורמים, אחד מהארגונים האלה ביצע ניסוי בנשק כימי.
--
מצרים – טרור: מקורות רמשיים במצרים מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במרכז מצרים. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד בעימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אנשי תנועת "האחים המוסלמים".
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים על 4 הרוגים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לבין כוחות הביטחון הפועלים באזור העיר עדן. עוד נמסר על הרוג אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר צנעא.  קרבות נוספים היו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות בתימן מסרו שנשיא תימן לשעבר שהודח בידי מיליציות שיעיות, שוחרר ממעצר-בית והוא עזב את העיר צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. גורמים נוספים מסרו שההרוגים היו אנשי מיליציה אסלאמית חמושה השרויה יריבות עמוקה עם ארגון הטליבאן. מלבד האירוע הזה לא נרשמו אירועים אלימים וזאת על רקע המאמצים לנהל שיחות שלום בין ארגון הטליבאן לבין הממשלה האפגאנית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתו של קצין בצבא הפקיסטני בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך נסיגתם מכוחות צבא הפועלים נגדם בצפון ניגריה. בשבוע האחרון נהרגו מאות בני-אדם בקרבות עם טרורסיטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רמשייםב בהודו מסרו ב-21 בפברואר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: