Monday, July 20, 2015

100 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בתימן; 59 טרוריסטים מוסלמים ו-7 חיילים נהרגו במצרים ביומיים; 50 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בלוב; 16 הרוגים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 14 חיילים נהרגו באלג'יריה; 12 הרוגים בסומליה; 11 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בדרום-סודאן; 6 מטעני-חבלה התפוצצו בעזה; 750 נוצרים נרצחו בניגריה מאז ה-29 במאי 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בסודאן, בתימן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 364 הרוגים ביממה האחרונה;
==
עזה – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-19 ביולי 2015 על פיצוץ של 5 מכוניות באמצעות מטעני-חבלה שכנראה הופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שאחדים מבחריו פועלים בעזה. מקורות נוספים מסרו על פציעתם של 2 בני-אדם באירוע, וכן נמצא דגל "המדינה האסלאמית" באזור הפיגוע. דוברים בעזה מסרו שהמכוניות היו שייכות לבכירים בארגון החמאס. ארגון "המדינה האסלאמית" הולך ומתחזק בעזה בחודשים האחרונים. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו על מעצרה של חוליית חמאס המונה 6 טרוריסטים מוסלמים החשודים ברצח של מלאכי רוזנפלד לפני כשלושה שבועות.
--
אפגניסטן – טרור: ב-24 השעות האחרונות לא נמסר אפילו על הרוג אחד באפגניסטן בעימות מזוין כלשהו. זהו אירוע נדיר מאוד. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו על סיום השיחות עם נציגי הטליבאן בנוגע לאפשרות של הסדר מדיני באפגניסטן בין הצדדים הלוחמים.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, קרבות והפצצות אוויריות קשות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו שכמחצית מההרוגים היו אזרחים שנפגעו במהלך הפצצות אוויריות של הצבא הסורי. גורמים מקומיים מסרו על שחרורם של יותר מ-250 אסירים בידי המשטר הסורי לרגל סיום חג הרמדאן. מקורות בלבנון מסרו שארגון חיזבאללה עצר יותר מ-240 מחברי הארגון משום שהם שסירבו לצאת למלחמה בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות בעשרות עיירות וכפרים בצפון עיראק. גורמים צבאיים נוספים בעיראק מסרו שהמתקפה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" באזור העיר רמאדי נכשלה. הצבא העיראקי חש תסכול גדול לנוכח עמידתו של הארגון בכל מחוז אל-אנבר. עשרות אלפי חיילים עיראקים בליווי של תקיפות אוויריות אמריקאיות קשות, אינן מצליחות להכניע את הארגון בעיקר באזור העיר רמאדי. גם באזור העיר פלוג'ה, הכוחות העיראקיים אינם מצליחים להתגבר על כמה מאות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. גורמים נוספים בעיראק מסרו על אונס של 7 נשים עיראקיות ורציחתן בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם 57 בני-אדם ועל פציעתם של 220 נוספים בהתקפה קשה מאוד של קטיושות שנורו לבר העיר עדן בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה באזור מחוז סעדה הנמצא ליד הגבול עם סעודיה. מקורות נוספים מסרו שהמיליציות השיעיות תקפו בסיס צבאי סעודי באמצעות מטח של רקטות שנורו מהשטח התימני.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בלוב מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות קשים שהיו במהלך היממה אחרונה בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום המדינה. מקורות אזרחיים מסרו על עשרות רבות של פצועים באירועים הללו. ארגון "המדינה האסלאמית" מסר שאנשיו חטפו לפני ימים אחדים 3 אפריקאים נוצרים.
--
מצרים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 59 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בשתי פעולות יזומות שנערכו בצפון-סיני ב-48 השעות האחרונות. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 7 חיילים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים במרכז המדינה. סודאן האסלאמית ממשיכה להזרים נשק וסיוע כספי לכול המורדים בדרום-סודאן.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מהגבול המשותף עם ניגריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון המדינה. לא נמסר עם האירוע קשור ישירות לארגון "בוקו חראם". מקורות נוצריים בניגריה מסרו על הריגתם של 750 נוצרים בידי ארגון "בוקו חראם" מאז ה-29 במאי 2015.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים בצפון אפריקה מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 14 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו בדרום-מערב המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים מחוץ לסומליה מסרו ב-19 ביולי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" וכן גם על הריגתם של חיילי האיחוד-האפריקאי בקרבות שהיו ביממה אחרונה בדרום סומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: