Sunday, July 26, 2015

160 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בתימן; 80 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בניגריה; 17 הרוגים בסומליה; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 הרוגים בפיגוע אסלאמי בקמרון;  5 הרוגים בהתקפה טורקית בעיראק;  3 הרוגים בפיליפינים בקרב עם טרוריסטים מוסלמים; שוטר ונזיר נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; הרוג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, באלג'יריה, בדרום-סודאן, בלבנון, במצרים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 434 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה טורקית שנערכה בצפון סוריה ליד הגבול המשותף. קרבות עם נפגעים היו באזור חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, חסכה, במחוז לטקיה וצפון למחוז אידליב. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים ליד הגבול המשותף עם לבנון בהם משתתפים טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה".
 --
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 160 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי מסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים מאוד באזור העיר פלוג'ה ובייג'י.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 100 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-150 נוספים בסדרה קשה מאוד של קרבות ובהפצצות קשות מאוד שהיו באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
טורקיה – כורדים – עיראק: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הצבא הטורקי על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק (אין אישור מגורם כורדי). במהלך היממה האחרונה הופצצו יעדים רבים בידי חיל-האוויר הטורקי. גורם רשמי מסר ש"הפסקת-האש בין טורקיה למחתרת הכורדית אינה קיימת יותר". הסכם להפסקת-אש נחתם בין נשי הצדדים בשנת 2013. ביומיים האחרונים התבצעו בטורקיה לפחות 5 פיגועים נגד אנשי צבא טורקים שהתבצעו בידי אנשי המחתרת הכורדית. עד כה נעצרו בטורקיה יותר מ-590 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" והשתייכות למחתרת הכורדית. ההתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה בטורקיה מהווה עילה לטורקיה לפגוע נגד הכורדים בעיראק ובסוריה בשל החשש שהם מתכננים להקים מדינה עצמית שתערער את היציבות בטורקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית נוספת נגד הארגון הפועל בצפון המדינה. בסוף חודש יולי יערכו סין שיחות מדיניות בין ממשלת אפגניסטן לנציגי הארגון. כמו כן נסמר על הריגתם של 10 אזרחים בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם נוספים בקרבות בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בצפון ניגריה. מקורות צבאיים מסרו על הישגים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 21 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון-מזרח ניגריה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים מסרו על מספר גבוה יותר של הרוגים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים במסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של שוטר ונזיר בודהיסטי, וכן על פציעתם של 5 נוספים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2014 נהרגו באזור זה יותר מ-5,000 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 3 אנשי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת בדרום המדינה בקרב שהתפתח עם כוחות-הביטחון הפועלים באזור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: