Sunday, July 12, 2015

216 טרוריסטים מוסלמים ו-12 חיילים נהרגו באפגניסטן; 154 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בצ'אד בפיגוע התאבדות; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 10 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 7 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 4 הרוגים בתימן;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 2 הרוגים במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בלבנון, במצרים, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 556 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות כבדות מאוד שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר שמרבית הנפגעים היו באזור העיר תדמור – שם מנהל הצבא הסורי קרב מכריע נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-150 טרוריסטים מוסלמים במהלך הימים האחרונים רק באזור צפון סוריה. עשרות הרוגים נוספים היו גם באזור העיר חאלב. גורמים מקומיים נוספים מסרו על חיסול-ממוקד של בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית אמריקאית שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות נוספים מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 154 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקור מקומי בעיראק מסר על כ-72 הרוגים רק באזור העיר בגדאד בסדרה של פיגועים ובקרבות שהיו באזור במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן (לא רשמיים) מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצות סעודיות שהיו בתימן במהלך היממה אחרונה למרות שהוכרזה הפסקת-אש למשך שבוע ימים. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים ארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות צבאיים בתימן מסרו שזהו החיסול-הממוקד השני שנערך ביומיים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 216 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביומיים האחרונים במחוזות אחדים ברחבי המדינה. כמו כן נמסר על פציעתם של 142 טרוריסטים מוסלמים שכנראה נתפסו בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן. הדובר הצבאי הוסיף שבמהלך הפעולה נהרגו 12 חיילים אפגאנים. מקורות צבאיים נוספים באפגניסטן מסרו שהמבצע הנוכחי היה אחד מהמבצעים הגדולים ביותר שנערכו בעת האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה טרוריסט מוסלמי שהתנהל נגדו מרדף במשך חודשים ארוכים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך ההתקפה שנערכה על 2 בתי-מלון בעיר מוגדישו ביום שישי האחרון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 15  בני-אדם בפיגוע התאבדות קטלני שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקור ביטחוני בצ'אד מסר שהטרוריסט התחפש לאישה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת רבת עוצמה שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בלב קהיר. בניין הקונסוליה האיטלקית נפגע בפיצוץ. הרוג נוסף היה מירי של חיילים מרצים שפעלו בצפון רפיח.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-11 ביולי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום המדינה יותר מ-6,400 בני-אדם בפיגועי טרור קטלניים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: