Thursday, July 2, 2015

129 הרוגים במצרים; 120 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן;  13 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; 5 הרוגים בניגריה; הרוג בקשמיר; 324 אזרחים נהרגו במחוז בגדאד בפיגועי טרור בחודש יוני 2015; 25 טרוריסטים מוסלמים מספרד נהרגו בסוריה ובעיראק;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בסודאן, בלוב, בסומליה, במאלי, בניגריה, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 413 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות של הצבא הסורי על יעדי טרור ויעדים אזרחיים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על נפגעים בקרבות שהיו באזור דיר אל-זור, דרעא, חומס, אל-חמה, חאלב, ליד העיר דמשק, באידליב ובאזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים באופן חלקי. ארגון טרור אסלאמי הוציא-להורג 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" כנקמה על הריגתם של 3 מאנשיו. בפצצות קשות מאוד של הצבא הסורי באזור מחוז אידליב נהרגו עשרות רבות של אזרחים. מקורות תקשורתיים בספרד מסרו על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בעלי אזרחות ספרדית בקרבות שהיו בעיראק ובסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של כ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך יממה האחרונה נערכו קרבות דמים בעשרות כפרים ועיירות בצפון עיראק. פיגועי התאבדות עם נפגעים היו במהלך היממה האחרונה גם באזור העיר בגדאד. מקורות באו"ם מסרו על הריגתם של 324 אזרחים בפיגועי טרור שהתבצעו במהלך חודש יוני 2015 במחוז בגדאד בלבד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות שהיו נגד מיליציות סוניות הפועלות בדרום-מערב תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 21 בני-אדם בהפצצות ובקרבות שהיו באזור העיר עדן במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בתימן מסרו על בריחתם של 1,200 אסירים ביניהם היו גם טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו לאורך כל היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים ומקורות ערביים מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של 17 חיילים מצרים בהתקפה רחבת-היקף של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" הפועל בצפון סיני. מקור צבאי מסר על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון במהלך ההתקפה. ההתקפה הזו התבצעה כנראה גם לציון שנתיים להדחתו של מורסי בידי הצבא המצרי. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים בפיגוע קטלני שהתבצע באזור העיר קהיר בשעות הבוקר המוקדמות. בפשיטה שנערכה באזור העיר קהיר נהרגו 9 טרוריסטים מוסלמים מירי של כוחות-הביטחון. זה היה אחד מהימים הקשים של המצרים בשנה האחרונה. התקשורת המצרית דורשת מסיסי נקמה מהדהדת.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן. קרבות בין מיליציות אסלאמיות חמושות היו גם באזור העיר ביירות.
--
פקיסטן – טרור: דובר צבאי פקיסטני מסר ב-1 ביולי 2015 על התקפה צבאית נוספת שנערכה באזור מחוז בלוצ'יסטן שבמהלכה נהרגו 13 טרוריסטים מוסלמים נוספים הקשורים לארגון "אל-קאעידה".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-1 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם ב-2 פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוק חראם" הפועלים בצפון ניגריה. גורם רשמי בניגריה הגדיר את האירוע כ"פיגוע שנכשל".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: