Wednesday, July 22, 2015

204 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 37 הרוגים בלוב; 23 הרוגים בקמרון בהתקפת טרור אסלאמית; 19 הרוגים בתימן; 14 אזרחים נהרגו בדרום סומליה;  5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בדרום-סודאן: 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נהרגו בסוריה; קרבות קשים בניגריה ובסומליה נגד טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב; בסומליה, במאלי, בצ'אד, בקמרון, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 416 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים סוריה ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות והתקפות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בהפצצה אחת שהייתה ביממה האחרונה באזור העיר חאלב (מקור נוסף מסר גם על ירי של טילים לעבר העיר). גורמי אופוזיציה בסוריה מסרו על הריגתם של מאות בני-אדם במהלך שלושת הימים האחרונים בפיגועים, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי. במשך ימי החג "עיד אל-פטיר" (חגיגיות לסיום הרמדאן) נהרגו בסוריה כ-160 בני-אדם. גורמים בלבנון מסרו על הריגתם של לפחות 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו ליד הגבול הלבנוני במהלך השבועיים האחרונים - באזור זה נהרגו יותר מ-70 בני-אדם. ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה שלח מסר לטורקיה ש"היא אינה חסינה מפגיעה". ההודעה נמסרה בעקבות הפיגוע הקטלני שהיה ב-20 ביולי בו נהרגו 31 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 204 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו בעיקר באזור העיר נינווה במסגרת הפעילות צבאית של עיראק באזור הזה. דובר צבאי מסר שבקרב זה נהרגו יותר מ-110 בני-אדם. קרבות קשים עם נפגעים רבים היו גם בפלוג'ה ובאזור העיר סמרה. מקורות תקשורתיים ערביים מסרו על קרבות נוספים עם עשרות רבות של הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו בצפון תימן במהלך היממה האחרונה. גורם תקשורתי נוסף מסר שבין ההרוגים היו לפחות 6 ילדים. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר צנעא. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של חיילים סעודים באזור העיר עדן. ספינת סיוע של האו"ם הגיעה בפעם הראשונה לתימן לאחר 4 חודשים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 37 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום המדינה. עיקר במאבק באזור זה נערך סביב השליטה על מאגרי הנפט היכולים לספק מימון אדיר לפעילות הטרוריסטית של הארגונים הללו נגד ממשלת טריפולי שזכתה להכרה ממדינות מערביות.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שנערכה באזור מחוז ג'ונגליי. בין ההרוגים היו לפחות 2 אזרחים זרים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים רשמיים בקמרון מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם בהתקפה קטלנית מאוד של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מהגבול המשותף עם ניגריה. כמו כן נמסר שטרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שרפו למוות סטודנטים אחדים בקמרון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היה קצין בכיר מאוד במערכת הביטחון של פקיסטן. זהו הקצין הבכיר השלישי שנהרג בימים האחרונים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו שהקרבות במחוז בלוצ'יסטן נמשכו גם במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על מתיחות צבאית נוספת עם הודו באזור חבל קשמיר.
--
ניגריה – סומליה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בניגריה מסרו על מבצע צבאי נרחב נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. כמו כן, מקורות צבאיים סומליה מסרו על מבצע צבאי נרחב נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים במהלך היממה האחרונה. מדובר על עשרות רבות של הרוגים בשתי המדינות – בעיקר בסומליה. דוברים מקומיים בדרום סומליה מסרו על הריגתם של 14 אזרחים מירי של חיילי האיחוד-האפריקאי בעקבות פיצוץ של מוקש שכנראה הופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: