Friday, July 3, 2015

150 הרוגים בעיראק; 145 הרוגים בניגריה; 80 הרוגים בסוריה; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 21 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים קניה; 5 הרוגים בדארפור; 5 הרוגים בניז'ר; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלבנון; הרוג בקשמיר; 4,777 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש יוני האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסומליה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 474 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טרור – מעצרים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו על מעצרים של טרוריסטים מוסלמים ברחבי העולם: בצרפת נעצרו 2 נשים בחשד להשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית". בטוניסיה נעצרו 8 בני-אדם. במצרים נעצרו עשרות חשודים חברי תנועת "האחים המוסלמים". בלבנון נעצרו עשרות חשודים בפעילות טרור במהלך השבוע האחרון.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך יממה האחרונה מרבית ההרוגים היו באזור העיר דרעא ובמחוז אילידב. קרבות עם נפגעים רבים נרשמו לאורך היממה האחרונה גם באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים בצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אמריקאיות שנערכו בסוריה ובעיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות בסוריה מסרו על 4 בתי-חולים שנסגרו באזור העיר דרעא בהוראת השלטונות הצבאיים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 150 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי בעיראק מסר שמרבית אזור העיר בייג'י נכבש בידי הצבא העיראקי. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 4,777 בני-אדם בחודש יוני 2015 בפיגועי טרור ובקרבות שהיו בכל רחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין המליציות השיעיות למליציות הסוניות. מקורות נוספים מסרו על הפצצות סעודיות שגרמו לנפגעים נוספים במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים נוספים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני בעקבות התקפת הטרור הרצחנית שנערכה יממה קודם לכן. 4 הרוגים נוספים היו במהלך פשיטה על בתיהם של אנשי תנועת "האחים המוסלמים" בקהיר. גורם צבאי ישראלי מסרו שארגון החמאס בעזה אימן את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני נגד הכוחות המצריים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של כ-145 בני-אדם בהתקפה רחבת-הקיף של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון ניגריה על שלושה כפרים. עשרות רבות של בתים ומבני-ציבור הוצתו במהלך ההתקפה. נמסר גם על מאות רבות של פצועים. כמו כן נמסר על מעשי אונס וחטיפות בעקבות ההתקפה הקטלנית.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי ובהיתקלויות קטלניות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 3 חיילים.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של אנשי מליציה חמושה שחדרה מהגבול עם סומליה.
--
סודאן - דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל דארפור הדרומי.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מהגבול המשותף עם ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במאלי מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בחבל קשמיר ההודי.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-2 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" במהלך ניסיון לבצע פיגוע נגד כוחות-הביטחון הפועלים בצפון לבנון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: