Saturday, July 4, 2015

150 הרוגים בסוריה; 115 הרוגים בעיראק; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 30 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 23 הרוגים בניגריה; 21 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 חיילי או"ם נהרגו במאלי בהתקפת טרור; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; שוטר נהרג בלבנון; ג'יהאדיסט נהרג בקלנדיה; 2 טילים נורו לעבר ישראל מהשטח המצרי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בתימן, בניגריה, במצרים, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 429 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ושל הפצצות אוויריות קשות שנערכו במיוחד על העיר חאלב. מקורות מקומיים מסרו שמרבית הרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד שנפגעו בהפצצות קשות של הצבא הסורי באזור העיר חאלב. קרבות קשים עם נפגעים היו באזור דרעא, אידליב, קובאני, חומס ובאזור דמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 115 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה האסלאמית. מרבית ההרוגים היו בקרבות באזור קרמה, סמארה ובפלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים.  מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים באזור העיר עדן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורות תקשורתיים אמריקאים מסרו על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר מאוד במהלך פעולה אווירית שנערכה בסוריה באמצע חודש יוני 2015 בפעולה אווירית אמריקאי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 70 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היום בצפון-סיני נגד יעדי טרור הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית". עיתון אל-אהרם המצרי ציטט מקור ביטחוני בכיר שציין במפורש את מספר ההרוגים שהיו רק במהלך היממה האחרונה.  על-פי הנתון הזה, בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 200 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. התקשורת המצרית ממשיכה לקרוא לנקמה קשה בעקבות הריגתם החיילים ב-1 ביולי 2015. 2 טילים נורו לעבר ישראל מסיני – לא היו נפגעים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 30 שוטרים אפגאנים בהתקפה רחבת-היקף של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שערכו התקפה במקביל על 12 נקודות משטרתיות.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הוצאתם להרוג של 11 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי ומקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 6 חיילי או"ם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון מאלי.
--
לבנון – טרור: מקורות רשמיים בלבנון מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון לבנון. הירי היה מכוון לעבר נקודת-ביקורת משטרתית.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים מסרו ב-3 ביולי 2015 על הריגתו של ג'יהאדיסט מירי של חיילי צה"ל בעקבות ניסיון לפגוע בכוחותינו שפעלו באזור קלנדיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: