Saturday, July 25, 2015

150 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסומליה; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בלוב; טרוריסט מוסלמי נהרג בטוניסיה; הרוגה בטורקיה; 11,000 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור אסלאמיים ב-18 מדינות אפריקאיות במהלך השנה האחרונה; 300 בני-אדם נעצרו בטורקיה בחשד לפעילות טרור; 500 לוחמים נוספים הגיעו לעיר רמאדי בעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בניגריה, בלוב, בסודאן, בסומליה, במאלי, בלבנון, מצרים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טרור אסלאמי – אפריקה: מקורות מחקריים בבריטניה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 11,000 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיים שהתבצעו ב-18 מדינות אפריקאיות מאז תחילת שנת 2015. מרבית ההרוגים היו בניגריה ובסומליה. יש לנו כמה הערות: מרבית פעולות הטרור המתבצעות בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באפריקה, אינם באים לידי ביטוי בתקשורת הבינלאומית. בכל המדינות האפריקאיות לא מתבצע איסוף מדויק של האירועים משום שהארגונים המקומיים לא זוכים לתמיכה כספית כלשהי ממדינות מערביות או מארגוני האו"ם. בדומה למתרחש במדינות מוסלמיות במזרח-התיכון, פעילי "זכויות אדם" לכאורה חוששים לפעול באזורים מסוכנים - הן בשל קשיים מצד גורמים ממשלתיים והן בגלל החשש מפגיעה מצד ארגונים רדיקליים. אפילו הסיוע לפליטי-מלחמה מגיע בקמצנות גדולה מצד הארגונים הבינלאומיים משום שהסיוע אינו מעניק להם יוקרה תקשורתית. לצד מספר ההרוגים בפעולות-טרור, במהלך השנה אחרונה נהרגו עשרות-אלפי בני-אדם בפעולות צבאיות  יזומות נגד ארגונים רדיקליים באפריקה הכוללים גם מעשי טבח המוניים, אונס המוני ושיטתי, ביזה וטיהור אתני של מיליוני בני-אדם. מרבית המדינות באפריקה, בדומה למדינות הערביות, הן מדינות כושלות מן היסוד.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון ובטורקיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של כ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והתקפות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של חיל-האוויר של טורקיה. אולם, גורם אחר מסר שנהרגו רק 5 טרוריסטים מוסלמים. מקורות מקומיים מסרו על 44 אזרחים הרוגים בהתקפות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו בצפון המדינה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות קשים מאוד עם עשרות הרוגים בעקבות מתקפה של המורדים הפועלים באזור העיר דרעא. מקורות כורדיים מסרו על הרוגים רבים נוספים בקרבות בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים בסוריה מסרו גם על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים באזור דמשק. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות שנערכו במחוז לטקיה בכפרים המחוזקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור אל-אנבר, מוסול, פלוג'ה ורמאדי. כמו כן נמסר על התקפות רחבות היקף של ארגון "המדינה האסלאמית" נגד כוחות-הביטחון של עיראק באזור פלוג'ה במחוז אל-אנבר במחוז סלאחאדין. דובר צבאי נוסף מסר על 11 גיחות-הפצצה שהתבצעו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו ממערב לעיר מוסול. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הצטרפותם של כ-500 לוחמים חדשים שעברו אימונים בידי הכוחות האמריקאים הפועלים בעיראק. כמו כן נמסר שהלוחמים החדשים יצטרפו ל-3,000 הלוחמים העיראקים הפועלים באזור העיר רמאדי. שר-ההגנה האמריקאי, קרטר, נפגש עם בכירים כורדים באוטונומיה הכורדית העצמאית בעיראק. דוברים של ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו על הוצאתם-להורג ביום שישי של 22 חיילים עיראקים וכן על הוצאתם-להורג של 19 אזרחים שסייעו לצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ביום של קרבות קשים במיוחד שהיו באזורים אחדים ברחבי תימן. גורמים נוספים מסרו על עשרות תקריות ירי שהיו במהלך היממה האחרונה בין המליציות הסוניות החמושות לבין המיליציות השיעיות החמושות. גורם מקומי בתימן מסר שמרבית ההרוגים היו באזור העיר תעז. מקורות אחרים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים גם במקומות נוספים ברחבי תימן. גורמים אחרים מסרו על מאות נפגעים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות ביטחוניים בלוב מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה צבאית יזומה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. מקורות נוספים מסרו גם על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים, אולם לא נמסר המספר המדויק של הנפגעים.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתה של אישה אחת במהלך פעילות משטרתית יזומה שהביאה למעצרם של כ-300 בני-אדם החשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית" ולארגונים הכורדיים הפועלים בטורקיה. בין העצורים היו גם פעילי שמאל.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בכירים בארה"ב מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בכירים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך ב-11 ביולי 2015 במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – פקיסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 3 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו מהשטח הפקיסטני ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי דובר רשמי בממשלת אפגניסטן על חידוש השיחות עם ארגון הטליבאן לקראת סוף יולי 2015 שיערכו בסין. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי באפגניסטן על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות אווירית שנערכה באזור מחוז פריאב. בין ההרוגים היו 4 מפקדים בארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות אזרחיים בדרום סומליה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו בעיירה אחת ברום המדינה במהלך קרבות קשים בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". מקורות מקומיים מסרו שהם מעולם לא ראו רצח המוני כזה של אזרחים באזור זה. מאות אזרחים נמלטו מבתיהם. עשרות עדיין נעדרים. לפחות 25 מההרוגים היו אזרחים.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ועל מעצרם של 13 נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: