Friday, July 10, 2015

175 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 38 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 14 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; קצין מודיעין בכיר נהרג בלוב; 20 חיילים נפצעו במצרים; 4 מיליון בני-אדם עזבו את סוריה למדינות שכנות; טוניסיה תבנה גדר-ביטחונית בגבול עם לוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 362 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים באזור חאלב, חומס, על גבול לבנון, בדיר אל-זור, באזור קובאני, בדרעא, בדמשק, באידליב ובקומות נוספים. בין ההרוגים היו לפחות 40 אזרחים שנפגעו באזור העיר חאלב ובאזור אידליב בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי. עוד נמסר על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהתקפה אמריקאית שנערכה בסוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה של הצבא הסורי שנערכה באזור תדמור. מקורות באו"ם מסרו שיותר מ-4 מיליון אזרחים עזבו את סוריה למדינות שכנות מאז שהחלה מלחמת האזרחים במרס 2011.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות נוספים מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 175 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור צפון עיראק. גורמים מקומיים מסרו על הריגתם של אזרחים רבים מהלך היומיים האחרונים. עשרות הרוגים היו גם בהפצצות אמריקאיות שנערכו בעיראק. המיליציות השיעיות מואשמות בביצוע פשעי מלחמה באזורים שנכבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית". גם השיעים וגם הכורדים, למעשה, מבצעים טיהור אתני באזורים שנכבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-38 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. גורמים בתימן מסרו ש"העולם שותק בזמן שתימן עולה באש". מקורות תקשורתיים במפרץ הפרסי מסרו על הריגתם של יותר מ-100 חיילים תימנים ועל פציעתם של 250 נוספים בהפצצה סעודית שהייתה ביום רביעי האחרון.
--
לוב – מלחמת אזרחים - טוניסיה: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר בנגאזי. כמו כן, מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתו של קצין מודיעין בכיר מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר מיסרטה. גורמים רשמיים בטוניסיה מסרו על כוונתם להורות על בנייתה של גדר-ביטחונית בגבול עם לוב על רקע אירועי הטרור שהיו בטוניסיה בחודשים האחרונים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-9 ביולי 2015 על פציעתם של 20 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של עיתונאי באזור העיר לאהור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 20 אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-9 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל באזור הגבול המשותף בין קמרון לניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: