Wednesday, July 15, 2015

100 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 62 הרוגים בניגריה; 51 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 27 הרוגים בדרום-סודאן; 19 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בקניה בפיגוע אסלאמי; 4 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בלוב; 3 הרוגים בצפון-הקווקז; 2 הרוגים בסעודיה; חייל נהרג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 370 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סעודיה – ארה"ב – איראן: בעקבות ההסכם שנחתם במהלך היממה הקודמת בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית, גורמים סעודים בכירים מסרו ב-14 ביולי 2015 שאובמה עשה טעות היסטורית. גורמים נוספים בסעודיה מסרו רמזו שהם חשים נטושים לחלוטין בשל המדיניות המוזרה של אובמה. חשש כבד גם במצרים, ירדן, במדינות המפרץ-הפרסי ובחלקים מהפוליטיקה האמריקאית הקשורים למפלגה הרפובליקנית. נשיא צרפת הצהיר ש"יש לעמוד על המשמר בכל הנוגע לאיראן". פרשנים בלבנון המקורבים לחיזבאללה הביעו שמחה לנוכח ההסכם ולנוכח מעמדה העולה של איראן במזרח-התיכון. גם בסוריה הביעו שמחה על ההסכם ועל תרומתה של איראן "לייצוב השלום באזור כולו". דוברים נוספים מסרו שההסכם הוא "ניצחון גדול למהפכה האסלאמית של איראן". רוסיה גם היא מברכת על ההסכם שנתחם עם איראן. ארדואן של טורקיה בירך על ההסכם שנחתם עם איראן. באיחוד-האמירויות הערביות בירכו על ההסכם עם איראן. דרך אגב, גדודים של אנשי עסקים גרמנים מוכנים בכל רגע להתפרץ לאיראן כדי לחתום איתה על עסקים מכל המינים ומכל הסוגים. כך או כך, בסופו של דבר לאיראן תהיה פצצה גרעינית והיא גם תהיה עשירה יותר.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים מסרו על קרבות קשים באזור העיר חאלב וצפונית למחוז אידליב. גורם נוסף מסר על הריגתם של עשרות אזרחים בהפצצות של אוויריות של הצבא הסורי. 60 בריטים נהרגו עד כה במסגרת התנדבותם לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.  ארגון הגג של הכורדים הודיע שהפסקת-האש עם טורקיה הסתיימה. איראן וארגון "המדינה האסלאמית" שולחים פעילי טרור לאירופה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על התקפה צבאית יוזמה נרחבת נעשית באזור מחוז אל-אנבאר נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הגעתם לעיראק של 4 מטוסי אף-16 במסגרת עסקה צבאית עם ארה"ב.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים (לא רשמיים) בתימן מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהפצצות נוספות של סעודיה שנערכו על יעדי טרור השייכים לארגונים השיעים הפועלים בתימן. גורמים רשמיים בתימן מסרו שתימן זקוקה להפסקת-אש קבועה על-מנת להקל את המצוקה הקשה של האוכלוסייה האזרחית.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים בדרום המדינה.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 29 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות חמושות הפועלות בצפון המדינה. מקור נוסף בדרום-סודאן מסר שההתקפה הייתה טרור אתני על רקע מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 שוטרים שנפגעו מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה. שלושת האחרים נפגעו במהלך קרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי רשמי על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגועי התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קאנו. דובר מקומי בצפון המדינה מסר על הריגתם של 3 חיילים ו-7 מבוגרים בהתקפה של ארגון "בוקו חראם" שנערכה ביום שישי האחרון בכפר קאקווה. כמו כן נמסר שבכפר זה נהרגו 118 בני-אדם ב-1 ביולי 2015 בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" מייד לאחר שבירת צום הרמדאן. עוד נמסר מפי מקור אחר על הריגתם של 48 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלים מארגון "בוקו חראם" על 3 כפרים בצפון ניגריה ביום שישי האחרון. ממשלת ניגריה עדיין מעבירה הודעות מבולבלות מאוד בנוגע למתרחש בצפון ניגריה. רק אחרי עדויות רבות, משטרת ניגריה אישרה את מספרם של ההרוגים בצפון ניגריה שנפגעו בהתקפות טרור קטלניות של ארגון "בוקו חראם". ככל-הידוע נהרגו לפחות 62 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור של ארגון "בוקו חראם".
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של אנשי כוחות-הביטחון לאחר שהטרוריסט רצח את אביו שביקש להסגירו לידי השלטונות.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה נגד טרוריסטים מוסלמים שנערכה בצפון-הקווקז. לפחות אחד מההרוגים היה טרוריסט מוסלמי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-14 ביולי 2014 על הריגתם של 51 טרוריסטים מוסלמים מארגון "טליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה הקודמת. גורמים צבאיים נוספים מסרו כי בין ההרוגים היו גם טרוריסטים זרים שהגיעו ממדינות מוסלמיות. גורם צבאי בכיר מאוד באפגניסטן מסר שמאז תחילת שנת 2015 נהרגו אלפי טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני נגד ארגון "הטליבאן".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-14 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מבוקש בפעילות צבאית יזומה שנערכה בחבל קשמיר. הטרוריסט היה מבוקש על חיסולו של אזרח הודי באמצעות עריפת ראשו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: