Friday, July 31, 2015

175 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 ילדים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסודאן; חייל הודי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בקמרון, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 325 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
טורקיה – כורדים; מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 4 חיילים ואזרח בשתי התקפות של המחתרת הכורדית, ה-PKK, שנערכו בדרום-מזרח טורקיה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על מעצרם של יותר מ-1,300 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" ובארגונים כורדיים רדיקליים. גורמים נוספים מסרו על המשך ההפצצות הטורקיות בצפון עיראק נגד הכורדים, וכן בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר מפי מקורות כורדיים שהמסע הצבאי של ארדואן נגד הכורדים הוא מסע נקמה לאור תוצאות הבחירות האחרונות. מאידך, הקשר בין טורקיה לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה התחזק מאוד בשנה האחרונה.
--
כוויית – טרור: גורמים ביטחוניים רשמיים בכוויית מסרו ב-30 ביולי 2015 על מעצרם של טרוריסטים מוסלמים שניסו להקים תא-טרור הקשור לארגון "המדינה האסלאמית". כל העצורים השתתפו בלחימה בסוריה ובעיקר במסגרת ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שמצרים וסעודיה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקומיים מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. קרבות קשים עם עשרות רבות של הרוגים היו במחוז אדליב ובקרבות בין הכוחות הכורדיים לאנשי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיירה סרין. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי במהלך השנה האחרונה, מיולי 2014 ועד יולי 2015, נערכו בסוריה ובעיראק כ-5,500 התקפות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שגרמו להריגתם של יותר מ-15,000 בני-אדם.  אולם, רובם היו אזרחים בלתי-מעורבים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 175 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורת צבאיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו עשרות חיילים עיראקים שנפגעו בסדרה של פיגועי-התאבדות. דובר צבאי נוסף מסר על הצלחות בקרבות באזור העיר רמאדי.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. בשנים 2011-2014 נהרגו יותר מ-3,600 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים ברחבי העולם – רובם היו אזרחים או קרובי-משפחתם של יעדי החיסול. מקורות מקומיים בתימן מסרו שההפצצות הסעודיות בתימן נמשכות. קרבות קשים עם נפגעים היו בשוליים של העיר עדן נגד המיליציות השיעיות החמושות. מקרות נוספים מסרו על כ-4,000 הרוגים עד כה וכן על כ-1.2 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים מאז חודש מרס האחרון.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן. גורמים נוספים מסרו שההרוגים היו מארגון "המדינה האסלאמית" הצובר תאוצה גדולה מאוד באפגניסטן בחודשים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 ילדים מפיצוץ של פצצת מרגמה בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" על תחנת משטרה הנמצאת בצפון-מערב פקיסטן.
--
סודאן – טרור: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות שבטיות חמושות הפועלות באזור העיר חרטום.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור חבל קשמיר. בשבעות האחרונים שורר מתח ביטחוני עצום בין שתי המדינות באזור הגבול המשותף בקשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 10 דייגים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו ליד אגם צ'אד. מקורות נוספים מסרו הדייגים נשחטו בסכין. גורמים צבאיים בניגריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון  "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה, אך לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים. כמו כן נמסר על שחרורן של 71 נשים ונערות שנחטפו לפני שנה בידי ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: