Thursday, July 30, 2015

200 לוחמים כורדים נהרגו בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 14 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-4 אזרחים נהרגו בתימן; 9 חיילים נוספים נהרגו בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; שוטר נהרג במצרים; שוטר נהרג בסעודיה בהתקפת טרור; 50 טרוריסטים מוסלמים בריטים נהרגו בשלוש השנים האחרונות; 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נשלחו למאסר בירדן;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בצ'אד, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 445 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טורקיה – כורדים – עיראק; מקורות רשמיים בעיראק ומקורות תקשורתיים בטורקיה ובגרמניה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של כ-200 לוחמים כורדים בהפצצות הטורקיות שהיו בצפון עיראק במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על מעצרם של יותר מ-1,300 בני-אדם בטורקיה בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" או בארגונים כורדים רדיקלים הפועלים בטורקיה. ביקורת ברחבי העולם על המהלך התוקפני של טורקיה נגד הכורדים. עיראק מחתה של ההתקפות הטורקיות בשטחה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של בכירים המחתרת הכורדית בהתקפות הללו. בטורקיה שורר תסכול רב מאוד בקרב העדה הכורדית על המהלך הצבאי של ארדואן.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהתקפות אוויריות שנערכו במקומות רבים ברחבי המדינה. יותר מ-35 מההרוגים היו אזרחים. מקורות בטורקיה מסרו על תקיפות אוויריות של טורקיה על יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית", וכן על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בעיראק. גורמים תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 5 אנשי מיליציה הקשורה למשטר העלווי של אסד בהפצצה אווירית שנערכה בידי חיל-האוויר הישראלי. גורמים רשמיים  בסוריה טענו שנערכו 2 תקפות ישראליות במהלך היממה אחרונה/ גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר אל-חסכה, דרעא, אדליב, הרי קלמון, חומס, דיר אל-זור, קובאני ואזור העיר חאלב. גורמים ממשלתיים בסוריה מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 72 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר בייג'י וליד העיר רמאדי. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות בעיירות ובכפרים רבים במהלך היממה אחרונה. טורקיה מסרה על התקפות אוויריות שנערכו נגד המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק. גורמים בבריטניה מסרו על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים בריטים במסגרת פעילות בסוריה ובעיראק בשלושת השנים האחרונות.
--
תימן – מלחמת אזרחים: גורמים תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בקרבות שהיו באזור העיר עדן במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בית-חולים בעיר צנעא. ארגון "המדינה האסלאמית" בתימן לקח אחריות לפיגוע.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 9 חיילים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.  גורמים רשמיים באפגניסטן מסרו שמנהיג ארגון הטליבאן מולא עומר מת לפני כשנה לערך.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שפרצו בין ארגון טרור אסלאמי-סוני לבין כוחות-הביטחון שפעלו במרכז פקיסטן. בין ההרוגים היה מפקד הארגון.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בדרום סומליה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי "האיחוד האפריקאי" הפועל באזור. עדיין אין אישור לכך ממקור צבאי רשמי בסומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד השגרירות של ניז'ר בקהיר.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 2 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו במזרח סעודיה.
--
ירדן – טרור: מקורות משפטיים בירדן מסרו ב-29 ביולי 2015 על 11 טרוריסטים מוסלמים שנשלחו לתקופות מאסר ממושכות בגין ניסיון להקים תא טרור של ארגון "חיזבאללה" בירדן.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: