Sunday, July 19, 2015

140 הרוגים בעיראק; 130 הרוגים בסוריה; 38 הרוגים בניגריה; 21 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בצ'אד; 6 שוטרים נהרגו באפגניסטן;  5 חיילים ואזרח נהרגו במצרים; 3 הרוגים בפיגוע התאבדות בפקיסטן; חייל נהרג בסעודיה; חייל נוסף נהרג בארה"ב; יותר מ-5,000 בני-אדם נהרגו בסוריה במהלך חודש הרמדאן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בקמרון, בצ'אד, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 366 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – ארה"ב: מנהיג איראן, חמינאי, נשא נאום ב-18 ביולי 2015 לרגל סיום חודש הרמדאן בו הוא אותת על המשך המדיניות התקיפה של איראן כלפי ארה"ב למרות הסכם הגרעין שנחתם השבוע. חמינאי אמר שאיראן תמשיך להעניק תמיכה הדוקה לעמים בפלסטין, בבחריין, בתימן, בסוריה, בעיראק ובלבנון. בארה"ב הייתה ציפייה גדולה מאוד לקראת הנאום הזה משום שחמינאי הוא האיש הקובע באיראן, ודבריו מהווים בעיני האמריקאים איתות על אופי היחסים העתידיים בין שתי המדינות. חמינאי לא סיפק את "הסחורה", ולאמריקאים יש עוד הרבה מה ללמוד על איראן. במהלך היממה הקודמת נמסר על מותו מפצעיו של חייל אמריקאי נוסף בפיגוע הטרור האסלאמי שהתבצע לפני שלושה ימים בטנסי. בכך עלה מספר ההרוגים ל-6 –  חמישה חיילים וטרוריסט מוסלמי אחד.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בכל הערים המרכזיות של סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שבמהלך חודש הרמדאן שהחל ב-18 ביולי ועד לסיומו ב-18 ביולי, נהרגו בסוריה יותר מ-5,000 בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של 125 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובסדרה של קרבות קשים היו בעיקר באזור פלוג'ה. עיראק שרויה באבל כבד לנוכח הריגתם של 115 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע ביום שישי האחרון. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-80 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים המקורבים למיליציה השיעית מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 21 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו בתימן במהלך היממה האחרונה. מקורות אחרים מסרו על עשרות הרוגים בהתקפה על שני בסיסים של המיליציות השיעיות בתימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל בסעודיה מירי של רקטות שנורו מהשטח התימני. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו ב-18 ביולי 2015 על מעצרם של יותר מ-430 בני-אדם החשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של 6 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בכניסה לאוניברסיטה מקומית הנמצאת במחוז קוויטה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 ביולי 2015 על הריגתם של 38 בני-אדם בטבח שנערך באזור העיר קסטינה-אלה בקרבת הגבול עם קמרון במהלך ירי חסר-הבחנה של טרוריסטים שהגיעו במפתיע לעיירה רכובים על אופנועים. מקור נוסף מסר שכל ההרוגים היו כנראה מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 ביולי 2015 על הרוג נוסף בעימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אנשי תנועת "האחים המוסלמים". בכך עלה מספר ההרוגים ל-7 בני-אדם ביומיים האחרונים. עוד נמסר על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על הריגתו בתאונת-דרכים של סגן-עורך עיתון אל-אהרם המצרי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: