Saturday, July 18, 2015

220 הרוגים בעיראק; 80 בני-אדם נהרגו בסוריה; 30 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניז'ר; 17 הרוגים בדארפור; 15 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסין; 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בקירגיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בסעודיה; יותר מ-100 הרוגים בפיגוע אחד בעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 445 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – ארה"ב: בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן השיעית בתמיכתן של המעצמות, נוצרה תחושה מעיקה מאוד בקרב הארגונים הסונים הרדיקליים הפועלים בכל רחבי המזרח-התיכון. גורמים סונים מציינים שארה"ב התערבה באופן בוטה במאבק ההיסטורי בין הסונים לשיעים, ולפיכך נסללה הדרך לאמץ גישה חדשה של שיתוף-פעולה בין כל הארגונים הללו כדי לפגוע באופן מוחשי ביעדים הקשורים לארה"ב ולמדינות המערב על אדמותיהן. אם איראן, בעקבות ההסכם, תשתדל למתן את הפעילות הרדיקלית שלה במערב, דווקא הארגונים הרדיקליים הקשורים לסונה ירגישו מחויבות להוציא-לפעול פעולות טרור רחבות-היקף ברחבי העולם. תחושות אלה מגובות בעזרת הרשתות החברתיות המציינות ש"החל העידן שיעי במזרח-התיכון" בעידודה הנמרץ של ארה"ב. מי שיזכה לתמריצים כספיים אדירים ולזרימה של מתנדבים, יהיה ארגון "המדינה האסלאמית" לאור הסכנה בה חשות כעת מרבית המדינות הסוניות באזור. רעיון נוסף שהועלה לאחרונה היה, לגייס את המיעוטים באיראן מהווים כ-40 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית לכדי התמרדות כללית נגד המשטר. בכך איראן תהיה עסוקה בעיותיה הפנימיות ולא בקידום מטרותיה הרדיקליות במזרח-התיכון. לפי ניסיון העבר, הרעיונות הללו ממומשים כבר כעת באופן כזה או אחר. כפי שציינו כאן שעות אחדות לאחר שנחתם ההסכם עם איראן, נמסר באופן רשמי שגרמניה מתכוננת לשלוח לאיראן משלחת גדולה של אנשי-עסקים כבר בימים הקרובים. גרמניה חשה באופן מסורתי והיסטורי קירבה גדולה מאוד לאיראן – על כך באחד מהמאמרים הבאים במגזין.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים שונים ברחבי המדינה. גורמים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון סוריה, באזור דרעא, בדיר אל-זור, באזור קובאני, אל-חסכה, ליד העיר דמשק, בחומס ובמרכז חאלב. מקורות נוספים מסרו על עשרות אזרחים סורים שנהרגו בהפצצות אוויריות קשות שהיו במהלך היומיים האחרונים. ארגונים כורדיים בסוריה מאשימים את ארגון "המדינה האסלאמית" בשימוש בנשק כימי בסוף יוני 2015.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 220 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בפיגוע קשה במיוחד נהרגו יותר מ-100 בני-אדם שהתבצע בעיירה ליד העיר בגדאד בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". זה היה אחד מהפוגעים הקטלניים ביותר שהיו בעיראק בתקופה האחרונה. גורמים תקשורתיים נוספים מסרו קרבות קשים מאוד באזור העיר פלוג'ה וכן על הרוגים רבים מאוד בעיר בשל הקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים בין אנשי תנועת "האחים המוסלמים" לבין כוחות-הביטחון שפעלו באזור העיר קהיר. מקורות תקשורתיים במצרים מסרו על תקריות אחדות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור צפון סיני. לא נמסר על נפגעים, אך נמסר על הודעה צבאית שנמסרה כבר ביום חמישי האחרון על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים רשמיים בניז'ר מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך באזור הגבול המשותף עם ניגריה. גורמים נוספים מסרו שהמבצע יימשך גם בימים הבאים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות חמושות הפועלות בחבל. מקורות נוספים מסרו על קרבות ועימותים אלימים שהיו במהלך השבוע האחרון שגרמו לנפגעים רבים נוספים. ממשלת חרטום מנסה למזער את האירועים האלה ברמה התקשורתית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע נוסף שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה. ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-65 בני-אדם בסדרה קטלנית של פיגועים באזור.
--
סומליה – חיסול-ממוקד אמריקאי: מקורות ביטחוניים בקניה ובסומליה מסרו ב-17 ביולי על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה.
--
סין-שינצ'יאנג – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בסין מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות ביטחונית יזומה שנערכה במחוז שינצ'יאנג במהלך היממה האחרונה.
--
קירגיסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקירגיסטן מסרו ב-17 ביולי 2105 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר הבירה. במהלך המבצע נהרגו לפחות 6 טרוריסטים מוסלמים.
--
סעודיה - טרור: מקורות תקשורתיים סעודיה מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע באמצעות מכונית-תופת. המכונית התפוצצה בטרם-עת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
מאלי – טרור: מקורות ביטחוניים במאוריטניה מסרו ב-17 ביולי 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום מאלי באזור הגבול המשותף עם חוף-השנהב במהלך היממה הקודמת. גורמים ביטחוניים במאלי אישרו את הידיעה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: