Saturday, July 11, 2015

168 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 5 הרוגים בניז'ר; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; 21 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בטורקיה; קצין מודיעין בכיר נהרג בסוריה; הפסקת-אש חדשה הוכרזה בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, במאלי, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 328 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שכמחצית מהנפגעים היו באזור העיר העתיקה תדמור בעקבות קרבות עזים שהיו במהלך התקפה צבאית סורית על יעדים המוחזקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיר מסרו על "גשם של הפצצות" מאז יום שני האחרון. מקורות בירדן (המסתמכים על מקורות באופוזיציה הסורית) מסרו על הריגתו של קצין מודיעין סורי בכיר באזור העיר אל-חמה. קרבות עם נפגעים היו באזור דרעא, חומס, דמשק, אידליב ודיר אל-זור. באזור אל-חסכה הותקף מתחם צבאי של הצבא הסורי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 168 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות של בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שכמחצית מההרוגים היו באזור העיר פלוג'ה במהלך קרבות קשים מאוד בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בסיס צבאי עיראקי במחוז אל-אנבר הותקף בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם באירוע הזה היו עשרות נפגעים נוספים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מדיניים בתימן מסרו ב-10 ביולי 2015 על הכרזתה של הפסקת-אש חדשה עד לסיומו של חג הרמדאן. למרות ההכרזה, במהלך היממה האחרונה נמסר על קרבות אחדים בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. המנהיג החדש של ארגון אל-קאעידה בתימן, קאסים אל ראיימי, קרא לתקוף מטרות אמריקאיות בעקבות חיסולו של קודמו בתפקיד בחודש שעבר.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות קטלנית שהייתה עם כוחות-הביטחון שפעלו ליד באזור העיר קאפסה.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 4 ילדים ואישה מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות לא רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית שנערכה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" במהלך חיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן לפני יומיים. 3 הבכירים היו ממוצא פקיסטני. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 מנהיגים שבטיים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים הודים מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור חבל קשמיר. האירוע התרחש בזמן שנערכו שיחות מדיניות בין שתי המדינות. ראש-ממשלת הודו עתיד לבקר בפקיסטן במהלך שנת 2016. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז אורקזאי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של חייל ואזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
טורקיה – טרור: מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו ב-10 ביולי 2015 על מעצרם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה קודמת במבצע משטרתי יזום. טורקיה ממשיכה לסייע לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעיירה בצפון ניגריה. תושבים מקומיים מסרו שהחיילים הניגרים הסתתרו או נמלטו במהלך ההתקפה הקטלנית. סביר להניח שמספר ההרוגים האמיתי גדול יותר. מקור נוסף מסר על טבח של פצועים בידי התוקפים. מאות נמלטו מהעיירה. גורמים אחרים בניגריה מסרו כי בהתקפה נהרגו יותר מ-8 בני-אדם.
--
סומליה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על 2 בתי-מלון במרכז מוגדישו. מקורות נוספים מסרו על פצועים רבים בפיגוע. מקורות ביטחוניים מסרו שזו האסטרטגיה החדשה של הארגון לתקוף יעדים אזרחיים בעקבות הקשיים הרבים של הארגון לנהל מלחמה רחבת-היקף נגד כוחות-הביטחון של סומליה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות שמיים בניז'ר מסרו ב-10 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שחדרו מהשטח הניגרי. מקורות מקומיים מסרו דיווח מזעזע על האופן בו נרצחו החמישה שהיו בסך-הכל פועלים שנתקלו במקרה בחבורה הרצחנית של ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: