Monday, July 27, 2015

70 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בניגריה בשני פיגועים אסלאמיים; 25 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בסומליה בשני פיגועי טרור אסלאמיים;  10 הרוגים נוספים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 5 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים  וטרוריסט מוסלמי בכיר בארגון הפת"ח נהרגו בלבנון; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 140 הרוגים ו-200 פצועים בתימן בהפצצה סעודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בלוב, בתימן, בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 266 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמם מקומיים מסרו על הריגתם של 5 ילדים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי המורדים הפועלים באזור העיר חאלב. אסד נשא נאום בו הוא שיבח את עמידתה של איראן בנוגע להסכם הגרעין עם המעצמות. קרבות עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה באזור דרעא, חומס, חאלב ובכפרים רבים באזור מחוז אידליב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון המדינה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 12 הרוגים היו בפיגוע התאבדות שהתבצע בבריכה ציבורית בצפון עיראק. כמו כן נמסר על פציעתם של 45 בני-אדם נוספים בפיגוע זה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו שכוחותיהם ערוכים לקראת מתקפה רחבה באזור העיר רמאדי. גורמים מקומיים נוספים מסרו על חטיפתם של 181 ילדים לשירות ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים כורדיים אישרו שבהפצצה הטורקית שנערכה ביום שבת האחרון נהרגו אחדים מחברי המועצה הצבאית הכורדית הפועלת בצפון עיראק – בינתיים נמסר שמו של חבר אחד בלבד. הפגנות של כורדים במחאה על ההפצצות הטורקיות נערכו בפריז.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר צנעא. 10 הרוגים נוספים היו במהלך הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במוקמות אחדים ברחבי תימן. בסוף השבוע האחרון נהרגו יותר מ-140 בני-אדם ונפצעו יותר מ-200 נוספים בהפצצות קשות של סעודיה – כך מסרו כוחות ההצלה של תימן. הארגונים השיעים בתימן דחו את הפסקת-האש שהוצעה על-ידי הסעודים.
--
טורקיה – טרור – כורדים: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 4 חיילים נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים כורדים הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. גורמים צבאיים האשימו את המחרת הכורדית ה-PKK.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 20 נוספים בשורה של פעולות טרור שהתבצעו בצפון סיני.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון הפת"ח הפלסטיני מירי של מתנקשים. שם הטרוריסט המוסלמי - טלאל אל קורדוני והוא חוסל במחנה עין אל-חילווה הידוע. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" הפועל בצפון לבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 49 טרוריסטים מוסלמים, על 7 אזרחים וכן על 3 חיילים בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובהתקפות אוויריות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על כ-100 טרוריסטים מוסלמים שתקפו מתחמים צבאיים בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של עובד השגרירות אמריקאית באיסלמאבאד – בירת פקיסטן -  בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בסומליה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצע באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בין ההרוגים היה חבר-פרלמנט. שעות אחדות לאחר מכן התפוצץ מטען-חבלה בבית מלון שגרם להריגתם של לפחות 12 בני-אדם ולפציעתם של רבים נוספים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם נוספים בהתקפה הקטלנית של ארגון "בוקו חראם" שהייתה יממה קודם לכן בצפון ניגריה שבמהלכה נהרגו יותר מ-40 בני-אדם.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה ב-25 ביולי שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". סה"כ נהרגו בפיגוע 20 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: