Thursday, July 23, 2015

210 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בניגריה; 24 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בסומליה; 21 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בפיגוע התאבדות כפול בקמרון; 10 הרוגים בתימן; 3 הרוגים נוספים בלוב; 2 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 הרוגים במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; הרוג בירדן; 4,100 חיילים נהרגו באפגניסטן מאז תחילת שנת 2015; 971 בני-אדם חוסלו בקראצ'י מאז תחילת השנה; טורקיה חסמה את טוויטר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, במצרים, בסומליה, בסודאן, בתימן, במאלי, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 419 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו באזורים רבים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הפגזתו של כפר שיעי בסוריה במשך שעות ארוכות במאות רבות של פצצות מרגמה. גורמים נוספים מסרו על קרבות וירי של טילים באזור העיר חאלב, דרעא, חומס, דיר אל-זור, ליד העיר דמשק, באזור הגבול המשותף עם לבנון, במחוז אידליב ובאזור העיר קובאני שם פועלים כוחות כורדיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים בסוריה מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים הרוגים בפעילות מבצעית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. גם ארה"ב מסרה על תקיפה של מטרות רבות בסוריה ובעיראק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 210 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד ובפיגועי טרור קטלניים שהיו באזור העיר בגדאד במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בבגדאד, בפלוג'ה, במחוז אל-אנבר, בתל-עפאר ובאזור בייג'י. עוד נמסר על הריגתם של 22 חיילים עיראקים בפיגוע התאבדות כפול שהתבצע באזור פלוג'ה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 30 הרוגים היו גם באזור העיר בגדאד בפיגוע נוסף של הארגון שהתבצע במרכז מסחרי.
--
טורקיה – טרור – כורדיםמקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול המשותף עם סוריה. מקורות נוספים מסרו שהמחתרת הכורדית ה-PKK נטלה אחריות למעשה. מקורות כורדיים מסרו שלשוטרים היה קשר לארגון "המדינה אסלאמית" בסוריה. לפני ימים אחדים נמסר מפי דובר המחתרת על סיום הפסקת-האש עם טורקיה. כמו כן נמסר מפי מקורות רשמיים של חסימתו של שירות ההודעות "טוויטר" מחשש לפרסום תמונות מאזור הפיגוע בו נהרגו 32 בני-אדם ב-20 ביולי 2015. מקור נוסף מסר שהשירות הופסק לזמן קצר בלבד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים המקורבים לשיעים בתימן מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במוקדים אחדים ברחבי תימן. מקורות נוספים מסרו שמטוס ראשון נחת בעיר עדן מאז חודש מרס 2015.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה וב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 24 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים בני-אדם בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר שהכוחות המשותפים הצליחו לכבוש מאחזים של ארגון "אל-שבאב" בדרום המדינה. דובר צבאי מסר שכוחות-הביטחון הצליחו לשחרר את העיירה האחרונה שהייתה בידי הארגון. ההודעה הזו הייתה נקודת-האור היחידה שהייתה במהלך היממה אחרונה בעולם-המוסלמי.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בקמרון מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בפיגוע התאבדות כפול שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה. ארגון "בוקו חראם" הניגרי מנסה כבר שבועות רבים להעביר את הפעילות שלו לקמרון.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-40 בני-אדם בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז פריאב שבצפון אפגניסטן. מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של 4,100 חיילים אפגאנים בחודשים ינואר-יוני 2015.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 971 בני-אדם במסגרת חיסולים-ממוקדים המתבצעים בידי ארגוני טרור וארגונים פוליטיים הפועלים בעיר קראצ'י, מאז תחילת שנת 2015.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שערכו מבצע מיוחד בכפרו של קצין בכיר מאוד האחראי על המלחמה בארגון הפועל בצפון ניגריה. שעות אחדות לאחר מכן נהרגו 40 בני-אדם בפיגוע קשה שהתבצע בשני אוטובוסים אזרחיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד רכב צבאי שהיה בעת פעילות מבצעית בצפון המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במחוז פאטאני. דובר צבאי מסר שהטרוריסטים היו ממלזיה.
--
ירדן – טרור: מקורות צבאיים בירדן מסרו ב-22 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים ירדנים במהלך ניסיון לחדור לשטח הירדני מהגבול המשותף עם סוריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: