Friday, July 17, 2015

177 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בניגריה;  30 הרוגים בתימן; 10 בני-אדם נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 5 הרוגים בקשמיר הפקיסטנית; 4 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בארה"ב; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקירגיסטן; 3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 3 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בצרפת; מתח רב בגבול בין הודו לפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בלבנון, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 393 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור וקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של כ-50 ילדים בשנת 2015 שנלחמו במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית". מנגד, גורמים אחרים מאשימים את הכוחות הכורדיים בגיוס ילדים לכוחות הלוחמים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו לפחות 40 אזרחים שנפגעו בעיקר בפצצות אוויריות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על נפגעים בהתקפה על כפר שיעי הנמצא בצפון-מערב סוריה. בצפון סוריה נהרגו לפחות 11 בני-אדם בהפצצה של הצבא הסורי על יישוב הנמצא בידי ארגון "המדינה האסלאמית". קרבות נוספים עם נפגעים היו גם באזור הגבול המשותף בין סוריה ללבנון בהם השתתפו גם טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה". הצבא הסורי מסר שהוא הצליח לכבוש 2 עיירות באזור מערב המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" העניש פיזית 94 בני-אדם בגין הפרת כללי צום הרמדאן. בין הנענשים היו לפחות 5 ילדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של 177 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים מאוד היו באזור העיר בייג'י – שם נהרגו עשרות רבות של חיילים וטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי עיראקי מסר על קרבות עם נפגעים רבים לפחות בעשרה יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על לפחות 200 הרוגים ביממה האחרונה רק באזור מחוז אל-אנבר. כמו כן, ברחבי עיראק נרשמו פגועי-התאבדות במהלך היממה האחרונה שגרמו לנפגעים רבים נוספים.  עיראק סגרה את הגבול עם ירדן עד להודעה חדשה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בתימן מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות אחרים מסרו על עשרות רבות של הרוגים במהלך היומיים האחרונים בקרבות קשים שהיו באזור העיר עדן. הממשלה-הגולה של תימן הפרו-סעודית חזרה לעיר עדן לאחר כיבושה מידי המליציות השיעיות החמושות.
--
צרפת – טרור אסלאמי: שירותי הביטחון של צרפת מסרו ב-16 ביולי 2015 על מעצרם של 3 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לערוף את ראשו של שוטר צרפתי. כמו כן נמסר מפי דובר רשמי של ממשלת מאלי על מעצרם של 20 טרוריסטים מוסלמים ליד הגבול עם מאוריטניה.
--
ארה"ב – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו על הריגתם של 4 חיילים אמריקאים מירי של טרוריסט מוסלמי שפעל במדינת טנסי. הטרוריסט נהרג מירי של אנשי כוחות-הביטחון המקומיים.
--
מצרים – טרור: ארגון "המדינה האסלאמית" בסיני מסר ב-16 ביולי 2015 על ירי של טיל לעבר ספינת-מלחמה מצרית ששטה בים-התיכון צפונית לעיר רפיח. מקורות צבאיים במצרים מסרו שלא היו נפגעים באירוע. זו התפתחות מאוד משמעותית בזירה הדרומית של ישראל.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממקודים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן נגד טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקור פקיסטני מסר שההרוגים היו מארגון הטרור "רשת חאקאני". מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
הודו – קשמיר – פקיסטן; מקורות בפקיסטן מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 5 אזרחים בחילופי-אש בין חיילים הודים לחיילים פקיסטנים המוצבים באזור חבל קשמיר הפקיסטני. דוברים צבאיים של הודו אמרו שהם לא יעברו לסדר-היום לפרובוקציות היומיות של פקיסטן באזור חבל קשמיר, וכי התגובה הצבאית ההודית תהיה בהתאם. מקורות נוספים על מצב מתוח מאוד בגבול בין שתי המדינות.
--
סומליה – טרור - קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית שנערכה בדרום ניגריה. לפחות מקור אחד מסר שהם נפגעו בחיסול-ממוקד שנעשה בעזרת מל"ט. מקור קנייתי מסר שהטרוריסטים נפגעו בהפצצה אווירית של קניה שנערכה בדרום סומליה. עוד נמסר, שבעקבות ההתקפה נהרג המתכנן הראשי של פעולת-הטרור הקטלנית שנערכה על אוניברסיטה בקניה באפריל 2015 שבמהלכה נהרגו עשרות סטודנטים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 50 בני-אדם בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בניגריה. בצפון ניגריה. עדי-ראייה מסרו כי במהלך ההתקפה על פצועים רבים מאוד והרס רב. גורמים אחרים בניגריה מסרו של פיצוץ של מטעני-חבלה רבי-עוצמה. ממשלת קמרון הודיעה שהיא אוסרת על נשים לכסות את גופן באופן מלא לאור פיגועי ההתאבדות שהיו במדינה בזמן האחרון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
קירגיסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בקירגיסטן מסרו ב-16 ביולי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור עיר הבירה. כמו כן נמסר שכל הארבעה היו "טרוריסטים זרים".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: