Friday, July 24, 2015

110 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 26 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה בהתקפה של קניה; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 8 הרוגים בניגריה;  6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 4 חיילים נהרגו במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 הרוגים בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  2 ג'יהאדיסטים נהרגו מירי של חיילי צה"ל; חייל וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 1,000 אזרחים נהרגו באפגניסטן בחודשים ינואר-אפריל 2015; 3,000 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהפצצות אמריקאיות בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים והרס רב באזור העיר זאבדני (הקרובה לגבול הלבנוני) בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". במהלך היממה אחרונה נהרגו עשרות רבות של אזרחים בקרבות רבים שהיו גם במחוז אידליב. קרבות עם הרוגים היו גם בצפון סוריה באזורים בהם נלחמים הכוחות הכורדיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות מקומיים מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של כ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בעיקר במחוז אל-אנבר, בפלוג'ה, ברמאדי ובאזור העיר מוסול. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 עיירות וכפרים ברחבי המדינה. כמות האירועים הקשים שהיו ב-48 השעות האחרונות, מקשות על הרשויות בעיראק להעביר דיווחים מסודרים על הנעשה בעיראק. גם הצבא העיראקי אינו מצליח להשתלט על האירועים הביטחוניים המתרחשים בעיראק במהלך הימים האחרונים. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של כ-3,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בעיראק ובסוריה בעשרת החודשים האחרונים. אולם, מחציתם היו אזרחים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 מומחים זרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". השניים, אזרחים בנגלדש, עסקו במקצוע אזרחי. קרבות נוספים עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה באזורים שונים ברחבי לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 10 אזרחים בשורה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה. מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-1,000 אזרחים בפיגועי טרור במהלך החודשים ינואר-אפריל 2015.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות צבאיים רשמיים של קניה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 26 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית שנערכה בידי חיל-האוויר של קניה שפעל בדרום סומליה. כמו כן נמסר על פעילות קרקעית של הצבא הקנייתי באזור הגבול המשותף נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בפעילות זו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים מחוץ לאלג'יריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור עין דפלה. המקורות הסתמכו על עדי ראיה שטענו שהמבצע הצבאי עדיין בעיצומו.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות ביטחוניים בישראל ומקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 ג'יהאדיסטים בשני מוקדים שונים במהלך ניסיון לפגוע בחיילנו שהיו בפעילות מבצעית נגד טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים באזור העיר ג'נין ובאזור גוש-עציון.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתו של חייל טורקי מאש שנורתה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו מהשטח הסורי. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעולת תגמול צבאית של הצבא הטורקי בשטח הסורי. ראש האופוזיציה בטורקיה אינו פוסל בחירות נוספות בטורקיה למרות שהן התקיימו רק לפני שבועות אחדים. טורקיה אישרה לארה"ב לפעול משטחה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז. בשנתיים האחרונות נהרגו באזור זה מאות בני-אדם בפיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר מול הגבול עם פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במהלך סדרת ההתקפות הקטלניות שהיו בשבוע האחרון. על-פי הערכות אחדות נהרגו כ-100 בני-אדם בהתקפות הללו רק בשבוע האחרון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: