Tuesday, July 28, 2015

113 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה;  30 הרוגים בלוב; 21 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן;  13 הרוגים בחבל פנג'אב ובחבל קשמיר; 8 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים ואישה נהרגו במצרים; שוטר נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקלנדיה; 850 בני-אדם נעצרו בטורקיה בשלושת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו בכל רחבי סוריה לאורך כל היממה האחרונה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים באזור העיר אל-חסכה בעקבות מתקפה של הכוחות הכורדיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". קרבות נוספים עם נפגעים היו באזור העיר דרעא, דמשק, חומס וחאלב. מקורות כורדיים מסרו על הצלחותיהם מול ארגון "המדינה האסלאמית" במחוז חאלב במהלך היממה האחרונה. דוברים כורדיים מסרו שכוחותיהם הצליחו לנתק את נתיבי האספקה של הארגון באזור חאלב. עוד נמס רמפי מקורות כורדיים של שני פיגועים עם נפגעים שהתבצעו באזור העיר קמישלי – הנחשבת לבירה של הכורדים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של יותר מ-1,000 ילדים בהפצצות של חביות-נפץ שהן השתמש הצבא הסורי מאז חודש מרס 2011.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 113 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות בעשרות עיירות וכפרים ברחבי עיראק עם נפגעים רבים משני הצדדים. מקורות רשמיים בטורקיה מסרו כי במהלך השנה האחרונה ארגון "המדינה האסלאמית" הרג יותר מ-500 טורקמנים וגירש יותר מ-200,000 מבני העדה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של התקפות סעודיות נערכו ברחבי תימן. מקורות רשמיים מסרו שההרוגים היו חברי המיליציה הסונית שנפגעו בשל טעות בזיהוי. גורמים מקומיים בעיר תעז מסרו ש"העיר עולה באז , בכוד שהעולם צופה מנגד". תעז היא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים – סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בסדרה של קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפעלים בדרום-מזרח לוב ליד הגבול עם סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתה של אישה ועל פציעתם של שלושת ילדיה מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. בקהיר נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות במהלך חתונה שנערכה בצפון אפגניסטן. גורמים רשמיים באפגניסטן האשימו את ארגון הטליבאן באירוע.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקור פקיסטני מסר שבין ההרוגים היו 2 טרוריסטים מוסלמים מפקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מיידוגורי. גורמים מקומיים במחוז מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך הפעולה.
--
טורקיה – כורדים – סוריה – עיראק: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר במהלך עימותים עם מפגינים כורדים שפעלו באזור העיר איסטנבול. כמו כן נסמר על הרוגים ופצועים במהלך הפצצות טורקיות שהיו הן בסוריה והן בעיראק במהלך היממה האחרונה. במהלך שלושת הימים האחרונים נעצרו בטורקיה יותר מ-850 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" או בהשתייכות למחתרת הכורדית.
--
הודו – טרור אסלאמי - פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 10 שוטרים ואזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד תחנת משטרה מקומית בחבל פנג'אב בגבול בין הודו לפקיסטן. גורמים בהודו מסרו שהטרוריסטים חדרו מהשטח הפקיסטני. כמו כן, בהודו נמסר על הריגתם של 3 אזרחים מירי של שוטרים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים ואישה אחת מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" שפעלו במחוז קוויטה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פעילות צבאית שנערכה באזור קלנדיה ליד רמאללה. לכוחותינו לא היו נפגעים באירוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: