Tuesday, July 7, 2015

248 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 100  הרוגים בתימן;  44 הרוגים בניגריה; 44 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בלוב; חייל הודי נהרג בקשמיר; 241 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים בחמישה ימים; 13,904 אזרחים נהרגו בקשמיר מאז שנת 1989; 26 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בכוויית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, במאלי, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 560 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 35 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אמריקאיות שנערכו בסוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בקרבות ליד הגבול עם לבנון. במהלך היממה האחרונה היו עשרות רבות של אירועים אלימים שגרמו לנפגעים רבים נוספים. טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הצליחו לכבוש עיירה ליד העיר רקא (עין עיסא) שהייתה בידי הכוחות הכורדיים – גם במקרה הזה היו עשרות נפגעים במהלך היממה האחרונה. העיירה נכבשה רק לפני שבועיים בידי הכוחות הכורדיים.  5 הרוגים היו באזור דמשק – כנראה בהפצצות של הצבא הסורי. 2 ילדים נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בשל החשד שהם צילמו מתקנים לזיקוק נפט. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי העלה באש את גופותיהם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" באחת מהכיכרות המרכזיות של העיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים באור העיר חאלב, וכן על הריגתם של 25 חיילים בפיגוע התאבדות.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 248 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים היו בצפון עיראק בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו עשרות רבות של חיילים ואזרחים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-20 אנשי מיליציה שיעית בפיגוע התאבדות. מטוס קרב עיראקי הפציץ בטעות מטרות בבגדאד וכתוצאה מכך נהרגו 12 בני-אדם (מקורות אחרים מסרו על 7 הרוגים). קרבות קשים עם נפגעים רבים היו גם באזור כירכוך. מקור צבאי מסר על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים בקרב אחד שנערך במחוז צלאחאדין. קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים היו בכל מחוז אל-אנבר. בית חולים אחד בפלוג'ה קיבל ביממה האחרונה 61 גופות של הרוגים.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים וביטחוניים בתימן המקורבים למיליציה השיעית מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 100 בני-אדם בסדרה של הפצצות סעודיות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה בעיקר אזור העיר עדן. גורם נוסף מסר שהפגיעה הייתה בשוק מרכזי בעדן, שם נהרגו כ-50 בני-אדם.  גורמים רבים בתימן מאשימים את סעודיה בפשעי מלחמה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות עצמאיים בלוב מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במזרח המדינה.
--
כוויית – טרור: דוברים רשמיים בכוויית מסרו ב-6 ביולי 2015 על מעצרם של 26 בני-אדם בחשד שיש להם קשר לפיגוע הקטלני שהיה במסגד שיעי ב-25 ביוני 2015 שגרם להריגתם של 27 בני-אדם.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 241 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני מ-1ביולי 2015 ועד ל-5 ביולי 2015.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים ועל פציעתם של 14 נוספים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים פקיסטן מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 10 אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה של פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתם של 44 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו במסגד ובמסעדה באזור העיר ג'וס. מקורות רשמיים בניגריה האשימו את ארגון "בוקו חראם" בשני הפיגועים. בשבוע האחרון יש בלבלול רב בהודעות הממשלתיות בנוגע לפיגועים המתבצעים בניגריה. לפי מה שנמסר עד כה, במהלך הימים האחרונים נהרגו בניגריה יותר מ-300 בני-אדם בפיגועי טרור של ארגון "בוקו חראם". דובר אחר מסר על יותר מ-250 הרוגים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-6 ביולי 2015 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטנים הפועלים בחבל קשמיר הפקיסטני. מקורות נוספים מסרו שמאז שנת 1989 ועד לשנת 2014 נהרגו באזור חבל קשמיר 13,904 אזרחים בפיגועי טרור ובפעולות צבאיות של כל הצדדים הלוחמים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: