Sunday, July 5, 2015

120 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בניגריה; 38 הרוגים באפגניסטן; 26 הרוגים במצרים; 23 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בדרום-סודאן; 10 הרוגים בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל הודי נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בסומליה;  5,247 בני-אדם נהרגו בסוריה חודש יוני האחרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בלבנון, בסומליה, במצרים, במאלי, בניגריה, בניז'ר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 366 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות כבדות מאוד של הצבא הסורי. גם במהלך היממה האחרונה מרבית הנפגעים היו באזור העיר חאלב ובאזור אידליב. מקורות מקומיים מסרו שההפצצות האוויריות עלה עיר חאלב היו הקשות ביותר בשנתיים האחרונות. גורם מקומי בסוריה מסר על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" מפיצוץ שהתבצע במסגד באזור אידליב. גורמים בלבנון מסרו על התקפה של הצבא הסורי ושל ארגון חיזבאללה על העיירה זאבדני השוכנת ליד הגבול עם לבנון. מקורות בארגון לזכויות אדם בסוריה מסר על הריגתם של 5,247 בני-אדם בחודש יוני 2015 בכל רחבי המדינה. יותר מ-1,500 מהם היו אזרחים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 עיירות וכפרים בצפון המדינה ובמזרחה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים המקושרים לארגונים השיעים בתימן מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 23 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו על יעדים הקשורים לארגונים השיעים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר דרנא. 4 הרוגים נוספים היו בקרבות בין ארגוני ג'יהאד הפועלים במזרח לוב.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות מקומיות חמושות הפועלות במרכז דרום-סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 2 ילדים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הרוג אחד במהלך עימותים בין אנשי "האחים המוסלמים" לבין כוחות-הביטחון הפועלים באזור העיר קהיר. דובר צבאי מסר על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים הפעילות צבאית שנערכה בצפון-סיני. עוד נמסר מפי גורמים צבאיים במצרים כי בארבעת הימים האחרונים נהרגו יותר מ-200 טרוריסטים מוסלמים בצפון-סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בקרבות עם כוחות-הביטחון של אפגניסטן. מקור תקשורתי במפרץ-הפרסי מסר על 30 טרוריסטים מוסלמים ו-18 שוטרים שנהרגו במהלך היממה הקודמת במחוז ג'לריס. מקור נוסף באפגניסטן מסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטליבאן במהלך ההתקפה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתו של חייל אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם נוספים בסדרת ההתקפות של ארגון "בוקו חראם" שנערכו ביומיים האחרונים. בסך-הכול נהרגו יותר מ-200 בני-אדם ב-48 שעות בהתקפות ישירות של ארגון "בוקו חראם" שנערכו בצפון ניגריה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-4 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים ושל חייל הודי בהיתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה 5 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: