Tuesday, July 21, 2015

145 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 52 טרוריסטים, שוטרים ואזרחים נהרגו בניגריה; 40 הרוגים נוספים בתימן; 31 הרוגים בטורקיה; 14 חיילים נהרגו באפגניסטן; 13 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים במאלי; 3 הרוגים בדרום-סודאן; 4 איטלקים נחטפו בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בלוב, בניגריה, במצרים, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 385 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקורות מקומיים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור אל-זבדני במהלך ניסיון של טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" לצאת מאזור העיירה הנצורה. גורמים שונים בסוריה מסרו כי באירוע הזה נהרגו לפחות 20 טרוריסטים מוסלמים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 6 טרוריסטים זרים בהתקפה אווירית של סוריה שנערכה באזור העיר אל-חסכה. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור דרעא, חומס, חאלב, קוניטרה, אל-חמה, במחוז לטקיה ובאזור קובאני. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שהעדה הדרוזית בסוריה נוטשת את הנשיא בשאר אל-אסד. ארגון "המדינה האסלאמית" השולט בעיר אל-רקה הטיל איסור על שימוש באינטרנט פרטי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 145 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על עשרות רבות של הרוגים במהלך היממה אחרונה באזור העיר תכרית. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו באזור פלוג'ה, סמרה ובעשרות עיירות וכפרים רחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים בעקבות ירי של מטח של קטיושות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים על העיר עדן במהלך היממה הקודמת. עד כה נהרגו לפחות 100 בני-אדם באירוע זה בלבד. מקורות נוספים מסרו על נפגעים רבים נוספים בהפצצה סעודית באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-20 ביולי 2015 על חטיפתם של 4 עובדים איטלקים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". קורות תקשורתיים מסרו על קרבות ופיגועים שהיו במהלך היממה האחרונה בעיקר באזור העיר בנגאזי.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיירה בשם "סורוק" הנמצאת ליד הגבול מול העיר קובאני שבסוריה. מקור נוסף מסר שהפיגוע הקטלני התבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", במהלך כינוס שהתקיים במרכז תרבות כורדי שעסק בשיקום העיר קובאני. בזמן הכינוס, נכחו במקום יותר מ-300 בני-אדם.  גורם טורקי מסר שטרוריסטית מוסלמית מתאבדת ביצעה את הפיגוע. זה היה הפיגוע הקשה ביותר בטורקיה מזה שנים. ללא שום קשר לאירוע, המחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה מסרה לפני ימים אחדים שהפסקת-האש עם טורקיה בטלה ומבוטלת.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בגבול המשותף בין ניגריה לקמרון. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על עשרות רבות של הרוגים בקרבות בין כוחות-הביטחון של מדינות האזור לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך היממה אחרונה. מקורות צבאי בניגריה מסר על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון בקרבות שהיו במהלך היומיים האחרונים. בשעות הערב נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון-ניגריה - בין ההרוגים היו 3 שוטרים.
--
אפגניסטן – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 14 חיילים בהפצצה אמריקאית בשל טעות בזיהוי במהלך פעילות מבצעית נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים במחוז בלוצ'יסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו ליד עיר הבירה ג'ובה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-20 ביולי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד הגבול המשותף עם בורקינה פאסו. מקורות אזרחיים מסרו לסוכנות הידיעות הסינית שההתקפה התבצעה באמצע חגיגיות סיום חג הרמדאן. ממשלת מאלי בחרה לא להתייחס באופן רשמי לאירוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: