Wednesday, July 29, 2015

242 הרוגים בעיראק, 70 הרוגים בסוריה; 38 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בניגריה; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו בצ'אד; 3 שוטרים וטרוריסט  נהרגו בלוב; 2 שוטרים נהרגו בבחריין בפיגוע אסלאמי; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הפת"ח נהרגו בלבנון; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו בפקיסטן; 300 מרוקאים נהרגו בסוריה ובעיראק בשנתיים האחרונות;  פסק-דין מוות הוטל על סייף אל-אסלאם, בנו של קדאפי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בצ'אד, בקמרון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 406 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שהתבצעו במרכזי הערים. גורמים בלבנון מסרו על הריגתם של לפחות 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו בסוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים כורדים מסרו על לוחמים כורדים שנהרגו בהפצצות טורקיות שהיו ביומיים האחרונים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר אל-זור, אל-חסכה, חומס, אידליב, דרעא וליד אזור דמשק. גורמים כורדים מסרו שכוחותיהם יחד עם הצבא הסורי הצליחו לסלק את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" מהעיר אל-חסכה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 242 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו כי לחדר-המתים של העיר מוסול התקבלו 120 גופות של בני-אדם שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה אסלאמית" לפני ימים אחדים. גורמים צבאיים רשמיים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו במהלך משחק כדורגל שנערך במחוז דיאלה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 ביולי 2015 על פסק-דין מוות שהוטל על בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם. הוא הואשם בפשעי מלחמה על רקע ההתקוממות נגד שלטונו של אביו בשנת 2011. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו על הריגתם של 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במרכז העיר בנגאזי. 11 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מרוקו – טרור: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו מ-28 ביולי 2015 על הריגתם של כ-300 טרוריסטים מוסלמים בעלי אזרחות מרוקאית שהתנדבו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. מדובר על תקופה של השנתיים האחרונות בלבד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 38 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
בחריין – טרור: מקורות רשמיים בבחריין מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים סונים שפעלו בכפר שיעי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון-מזרח ניגריה. לעומת זאת, נמסר מפי גורמים צבאיים על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים נוספים במהלך המבצע הצבאי הנערך בצפון ניגריה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים ושל 3 אזרחים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי ושוטר שמהלך פיגועי טרור שהתבצע במרכז פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הפת"ח בקרבות ליד צידון עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'ונוד אל-שאם". גורם נוסף מסר שכנראה אחד מההרוגים היה רוכל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: