Thursday, April 30, 2015

84 הרוגים בניז'ר; 80 הרוגים בסוריה;  48 הרוגים בעיראק; 30 סומלים נהרגו בתימן; 15 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בפקיסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; 2 עיתונאים מטוניסיה נרצחו בלוב; הרוג באזור ג'נין; 2,154 בני-אדם הוצאו-להורג בסוריה בידי ארגון "המדינה האסלאמית"; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 292  הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובעיקר בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו שארגוני הג'יהאד הצליחו לקחת בשבי עשרות רבות של חיילים בקרבות שהיו במחוז אדיליב בעיקר בקרבות שהיו במהלך השבוע האחרון בעיירה ג'יסר אל-סוג'ור. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים שהיו באזור דמשק, דרעא, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. כמו כן נמסר על הריגתם של אזרחים אחדים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור דיר אל-זור. עוד נמסר על קרבות קשים מאוד עם עשרות רבות של נפגעים באזור קונייטרה ליד הגבול עם ישראל. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו שמאז חודש יוני 2014 הוצאו-להורג 2,154 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 48 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון על עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים שהיו באזור מוסול, רמאדי ובעוד ישובים וכפרים רבים בצפון עיראק. כמו כן נמסר על סדרה של פיגועים עם נפגעים שהתרחשו במהלך היממה אחרונה באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 12 אזרחים ושל 3 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בין המיליציות השונות הפועלות בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב ובטוניסיה מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 2 עיתונאים מטוניסיה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בלוב. העיתונאים נחטפו לפני 8 חודשים במהלך עבודתם בלוב.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 46 חיילים ו-28 אזרחים בהתקפה רחבת-היקף של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שתקפו מהגבול המשותף עם ניגריה. כמו כן נמסר על 32 חיילים נוספים הנעדרים בעקבות ההתקפה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של חיסולים-ממוקדים שהתבצעו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור – תימן: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 30 סומלים באמצעות טיל שנורה לעבר שיירה של סומלים שעשתה את דרכה באזור העיר עדן. אף גורם בתימן לא לקח אחריות למעשה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתחנת רדיו מקומית הנמצאת במרכז ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-29 באפריל 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-29 באפריל 2015 על מותו מפצעיו של צעיר שנפגע לפני יומיים מירי של חיילי צה"ל בעימותים אלימים עם מתפרעים ג'יהאדיסטים באזור ג'נין.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, April 29, 2015

148 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 27 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 הרוגים בניגריה; 18 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בסודאן; 5 עיתונאים נהרגו בלוב; 5 הרוגים בפקיסטן; שוטר נהרג בבוסניה בפיגוע אסלאמי; חייל נהרג בסעודיה; 400 גופות התגלו בניגריה בקברי-אחים; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בתימן, בלוב, בסודאן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקווקז, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 327 הרוגים ביממה האחרונה – לא כולל הגופות שהתגלו בניגריה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על מרכזי הערים ברחבי המדינה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים מקומיים שמרבית ההרוגים היו באזור מחוז אידליב בעקבות קרבות בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור כולו. גורמים ביטחוניים בישראל מסרו על ירי של 2 פצצות מרגמה שנורו מסוריה לעבר ישראל באזור עין זיוון שברמת הגולן. כמו כן נמסר שמדובר על "זליגת ירי" לעבר ישראל בשל הקרבות בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 148 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו במהלך היום בקרבות שהיו בצפון המדינה. מקור צבאי נוסף מסר על יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים שנהרגו באזור אל-קרמה הנמצא מזרחית לעיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן אישרו ב-28 באפריל 2015 בנוגע להריגתם של 18 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן.
--
מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 5 עיתונאים של תחנת טלוויזיה לאחר חטיפתם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
בוסניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבוסניה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסט מוסלמי שכנראה היה מעורב במלחמה בסוריה במסגרת ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים מסרו שכ-200 אזרחים מבוסניה התנדבו לארגון הטרור "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.
--
סעודיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתו של חייל ועל פציעתו של חייל נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול התימני. גורם רשמי בסעודיה מסר על מעצרם של 93 בני-אדם החשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 27 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קונדוז. רשתות פרטיות באפגניסטן מוסרות שארגון הטליבאן הצליח לכבוש אזורים נרחבים במחוז קונדוז במהלך הימים האחרונים במסגרת "מתקפת האביב" השנתית של הארגון. גורמים לא רשמיים מסרו על עשרות טרוריסטים וחיילים שנהרגו בקרבות הללו במחוז קונדוז ביממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בסודאן מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של עימותים אלימים שפרצו בין מיליציות חמושות אחדות הפועלות במזרח סודאן ובאזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 באפריל 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכו בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על גילויו של קבר-אחים המכיל יותר מ-400 גופות של בני-אדם שנרצחו לפני ימים אחדים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה. גורמים מקומיים מסרו שגופות רבות התגלו גם בבתים וברחובות של העיירה דמאסק הנמצאת בצפון-מזרח ניגריה.  כמו כן נמסר על חילוצן של 293 נערות ונשים שהוחזקו בידי ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, April 28, 2015

150 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדארפור; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; רדיו טהרן מסר שאבו בכר אל-בגדאדי מת מפצעיו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בתימן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 342 הרוגים ביממה אחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם סדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון סוריה באזור מחוז אידליב. במהלך היממה האחרונה נהרגו באזור זה יותר מ-100 אזרחים בהפצצות קשות של הצבא הסורי. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי ההתקפה שהתבצעה בסוריה בלילה הקודם ויוחסה לישראל, היא תוצאה של קרבות בהרי קלמון בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו על לפחות 6 הרוגים באזור העיר חאלב בפיגוע טרור.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים רשמיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 30 שוטרים שנהרגו באזור העיר רמאדי. מקורות נוספים מסרו על עשרות פיגועי טרור שהתבצעו ברחבי המדינה החל מהגבול הסעודי, דרך הגבול הירדני ועד לצפון עיראק באזור הגבול עם סוריה. רדיו טהראן הודיע במהלך היום שמנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, מת מפצעיו בעקבות תקיפה אמריקאית שנערכה במחודש מרס 2015 באזור הגבול בין עיראק לסוריה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות רחוב ובהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציה השיעית. גורמים מקומיים בעיר עדן מסרו על הפצצות אוויריות של סעודיה שגרמו לעשרות נוספים במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים שהיו מבוקשים בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של 3 פקידים בכירים בשלוש תקריות טרור שונות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 7 בני-אדם בהפצצות של הצבא הסודאני שנערכו באזור חבל דארפור. לעומת זאת, גורמים בממשלת סודאן האשימו את כוחות האו"ם בהרג של 7 אזרחים בחבל דארפור לפני ימים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 באפריל 2015 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן בידי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, April 27, 2015

298 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 92 הרוגים בתימן; 42 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ברמת-הגולן; 5,500 בני-אדם נהרגו בניגריה מתחילת השנה בהתקפות טרור; ארגון המדינה-האסלאמית משתלט על מעברי הגבול בין עיראק לירדן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 555 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים המקורבים למשטר בדמשק מסרו על קרבות קשים מאוד באזור מחוז אידליב וכן על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים שפעלו באזור זה. מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו על הריגתם של 30 אזרחים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו בג'יסר אל-סוג'ור שבמחוז אידליב. בימים האחרונים נערכו בעיירה זו קרבות קשים מאוד עם עשרות רבות של הרוגים משני הצדדים. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר קובאני. מקורות צבאיים בארה"ב מסרו על כ-5 התקפות אוויריות שנערכו בסוריה בידי כוחות הקואליציה האמריקאית הפועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
ישראל – טרור - סוריה: מקורות ערביים מסרו שישראל תקפה בסוריה בפעם השלישית במהלך היממה האחרונה בהרי קלמון. שעות לפני כן נהרגו 4 טרוריסטים מוסלמים בידי כוחותינו בעת ניסיון להניח מטען-חבלה בצפון רמת הגולן.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 289 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהוצאות-להרוג המוניות שהיו במהלך היממה אחרונה בכל רחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שיותר מ-150 חיילים נהרגו בסדרה של התקפות קשות שנערכו נגד כוחות-הביטחון באזור הגבול עם ירדן וכן בקרב קשה במיוחד שהיה בצפון עיראק. גורמים תקשורתיים מסרו שעשרות חיילים עיראקים הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על הריגתם של לפחות 18 בני-אדם מפיצוץ של מכוניות-תופת שהופעלו באזור העיר בגדאד.  גורמים צבאיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" השתלט על מעברי הגבול בין עיראק לירדן.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 92 בני-אדם בקרבות שהיו באזור דרום תימן וכן בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. רשתות חברתיות בתימן מסרו שאוניות מלחמה מפציצות אזורים אחדים בעיר עדן וכן נערכו הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית על העיר צנעא. גורם מקומי מסר על 5 התקפות כאלה לפחות במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בעת הכנת מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן וכן על הריגתם של 11 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים ושל 5 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-5,500 בני-אדם בהתקפות טרור קטלניות מאז תחילת שנת 2015 של ארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה. בנוסף לכך נהרגו אלפי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון מאז תחילת שנת 2015 בפעילות צבאית יזומה של מדינות האזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, April 26, 2015

100 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בעיראק; 27 הרוגים בתימן; 18 הרוגים בדרום-סודאן; 10 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בטוניסיה; 5 הרוגים באפגניסטן;  4 הרוגים בדארפור; 4 הרוגים בפקיסטן; הרוג בקניה; הרוג בסומליה; הרוג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בטג'יקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג חברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, במצרים, בלבנון, בסודאן, בניגריה, בלוב, בסוריה, בעיראק, בסומליה, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 223 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים במחוז אדליב מסרו על הריגתם של יותר מ-60 חיילים ועוד עשרות טרוריסטים מוסלמים לאחר שנכבשה הנקודה האחרונה שהייתה בידי הצבא הסורי. בכך, כל ארגוני הטרור וארגוני האופוזיציה הצליחו להשתלט על כל מחוז אידליב. עוד נמסר על הריגתם של 10 כורדים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון-מזרח סוריה. גורמים תקשורתיים ערביים מסרו שישראל תקפה בסיסים באזור דמשק בשל החשד להעברת נשק מתקדם לידי ארגון חיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 47 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו מפקדים בכירים בצבא העיראקי בעקבות קרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 27 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים באזור העיר טעז שבדרום תימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 18 חיילי הממשלה בקרבות עם טרוריסטים מקומיים ואנשי מיליציות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה ושל 3 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אלג'יריה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפונית לעיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו בין שני מיליציות אסלאמיות חמושות ובפעולה צבאית יזומה אחת שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים באו"ם מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בקרב שנערך נגד חיילי האו"ם הפועלים באזור חבל דארפור.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתו של מנהיג מקומי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר שהארגון הוציא-להורג אדם אחד בסומליה בגין ביזוי של דת-האסלאם.
--
טג'יקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בטג'יקיסטן מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון שהתרחשה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בחברון בעקבות פיגוע דקירה שהתבצע נגד כוחותינו הפועלים ליד מערת המכפלה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, April 25, 2015

90 הרוגים בסוריה; 52 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; הרוג בלוב; קצין בכיר נהרג בסומליה; כלכלן בכיר נהרג בדארפור; הרוג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; 70 בני-אדם נהרגו באפגניסטן מדי יום בשנת 2014; 115 ילדים נהרגו בתימן בהתקפות של סעודיה;  יותר מ-4 מיליון פליטים סורים מאז שנת 2011;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, במאלי, בתימן, בסומליה, בסודאן, בלבנון, במצרים, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 203 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של כ-90 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים רבים מסרו על קרבות קשים מאוד באזור מחוז אידליב. כמו כן נמסר שארגון אל-קאעידה וארגון ג'בהת אל-נוסרה משתפים פעולה בקרבות הללו המתנהלים במחוז אדליב. עוד נמסר מפי מקור טורקי על השתתפותם בקרבות האלה של ארגון סורי-טורקמני לצד ארגוני הג'יהאד הנלחמים נגד המשטר. במהלך היממה אחרונה נמסר על כיבושם של 5 נקודות-פתח באזור זה שהיו בידי הצבא הסורי. ארגוני המורדים הודו במהלך היום על נפגעים בקרב כוחותיהם הפועלים באזור אידליב. גורמים נוספים בסוריה מסרו שמספר הפליטים הסורים חצה את ה-4 מיליון בני-אדם.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 52 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים ובהוצאות-להורג שהיו במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בצבא העיראקי מסרו כי בימים האחרונים נהרגו יותר מ-250 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות קשים שהיו באזור צפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים המקורבים למיליציה השיעית בתימן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. גורמים תקשורתיים נוספים בתימן מסרו על הריגתם של 23 אנשי מיליציה שיעית בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית. כמו כן נמסר שבארבעת השבועות האחרונים נהרגו בתימן 1,080 בני-אדן ונפצעו 4,352 נוספים בהפצצות של הקואליציה הסעודית. בין ההרוגים היו 115 ילדים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של צעיר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טריפולי.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שבשנת 2014 נהרגו מדי יום כ-70 בני-אדם בממוצע בפעילות טרוריסטית ובפעילות צבאית נגד ארגוני הטרור הפועלים במדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים כולל 3 טרוריסטים מתאבדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד בצבא הסומלי מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". הארגון נטל אחריות למעשה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של כלכלן בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור דרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתם של 3 אזרחים וחייל מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי צעיר בעקבות פיגוע דקירה נגד כוחותינו שהיו בפעילות באזור ירושלים.
==
ד"ר יוחאי סלע

Friday, April 24, 2015

136 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 47 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 15 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה;  9 הרוגים באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; עיתונאי נהרג בלוב; 2,000 בני-אדם נהרגו בהפצצות של הקואליציה האמריקאית בסוריה; טיל נורה לעבר ישראל מעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, במצרים, בתימן, בסודאן, באלג'יריה, בסוריה, בלבנון, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 291 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על יעדים אזרחיים בערים המרכזיות. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הצלחתם של הכוחות החמושים של ארגוני האופוזיציה לכבוש אזורים נוספים ליד העיר דמשק. קרבות עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו כי מאז חודש ספטמבר 2014 נהרגו בסוריה כ-2,000 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה האמריקאית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של 136 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים נגד שיעים וכן בקרבות קשים שהיו בצפון עיראק נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שהיו בדרום תימן וכן בקרבות שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. גורמים מקומיים מסרו שמטוסים של הקואליציה הסעודית הם שערכו את ההתקפה בדרום תימן על יעדים של המיליציה שיעית. גורם נוסף מסר שסעודיה תקפה 6 ערים במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים באלג'יריה מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של 9 אנשי-ביטחון מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים ואזרחיים מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של 47 טרוריסטים מוסלמים חברי מיליציה אסלאמית חמושה הקשורה לארגון הטליבאן בפעילות אווירית יזומה של הצבא הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. גורם ביטחוני בכיר בניגריה מסר שבין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור – עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 באפריל 2015 על ירי של טיל שנורה לעבר ישראל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו מרצועת-עזה. בתגובה לירי, צה"ל פעל ברצועת-עזה נגד מחנה אימונים של אחד מארגוני הטרור הפועלים בעזה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, April 23, 2015

244 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים בדרום-סודאן; 23 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בניגריה; 2 שוטרים נהרגו במצרים; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 435 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים מסרו על עשרות חיילים הרוגים בקרבות שהיו באזור אידליב. מאידך, נמסר על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות עם הצבא הסורי הפועל באזור מחוז דרעא. מקורות מקומיים נוספים מסרו על אזרחים הרוגים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו במרכזי הערים. מקורות אזרחיים בדמשק מסרו על יותר מ-40 הרוגים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין כוחות האופוזיציה הפועלים להפלת המשטר העלווי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 244 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ועימותים קטלניים שהיו בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. גורמים נוספים מסרו כי במהלך 4 שבועות בהם סעודיה תקפה את תימן, נהרגו 944 בני-אדם ו-3,487 בני-אדם נוספים נפצעו. דוברים מקומיים בתימן מסרו שסעודיה המשיכה להפציץ בתימן למרות הודעתה של הפסקת-אש.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 28 בני-אדם בקרבות בין המורדים לבין כוחות הביטחון של הממשלה המרכזית של דרום-סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר. מקורות נוספים מסרו שהאירוע קשור לתנועת "האחים המוסלמים" לאור המאסר הממושך שהוטל על הנשיא המודח מוחמד מורסי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים שהתקפה אווירית יומה שנערכה בצפון ווזיריסטן. כמו כן נמסר על הריגתה של ילדה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שהטילו רימון-יד לעבר אזרחים. ארגון הטליבאן הפקיסטני הודיע שהוא הצליח לפתח טיל בשם "עומר 1" בדומה לרקטת קסאם של ארגון החמאס בעזה. בהתאם להודעה המצולמת של הארגון, נמסר מפי דובריו על יכולותיו לייצר באופן עצמאי מגוון גדול של כלי נשק, תחמושת ופצצות מסוגים שונים.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות ביו שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה. במהלך החודשים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-22 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר המקושר לארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, April 22, 2015

161 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בניגריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 9 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בתאילנד; 60 נערות מתאבדות מדי חודש בעיראק בשל התעללות מינית של טרוריסטים מוסלמים; 7,188 חביות-נפץ הוטלו בסוריה בששת החודשים האחרונים; הנשיא המצרי המודח מורסי נדון ל-20 שנות מאסר;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 276 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים נוספים מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהתקפות אוויריות שהיו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. גורמים תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו על כ-13,000 התקפות אוויריות שהתבצעו בידי הצבא הסורי במהלך ששת החודשים האחרונים. בהתקפות הללו נזרקו לעבר יעדים שונים 7,188 חביות-נפץ שגרמו למאות הרוגים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר מפי מקורות אופוזיציוניים שבהתקפה הכימית שהתבצעה באוגוסט 2013 נהרגו 426 ילדים מתוך 1,700 בני-אדם שנהרגו בהתקפה הקטלנית שהתבצעה בידי הצבא הסורי שפעל באזור דמשק.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 161 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר באזור צפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-130 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור הערים רמאדי, פלוג'ה, כירכוך, סינג'אר ובייג'י. מקורות נוספים בעיראק מסרו על פציעתו הקשה של מנהיג "המדינה האסלאמית" בהתקפה של הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיראק בחודש מרס האחרון. מקורות נוספים בעיראק מסרו על כ-60 נערות ונשים המתאבדות בכל חודש בעיראק בשל התעללות מינית ואונס הנעשים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן נגד המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן. קרבות נוספים היו לאורך כל היממה אחרונה בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים בעיקר בדרום תימן. מקורות רשמיים מסרו שמאז שהחלה ההתקפה הסעודית נהרגו בתימן 944 בני-אדם. סעודיה הודיעה על סיום המבצע בתימן.
--
מצרים – מוחמד מורסי: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 באפריל 2015 שבית-המשפט במצרים הטיל 20 שנות מאסר על הנשיא המודח מוחמד מורסי בשל הרג מפגינים שיצאו למחות נגדו בחודש דצמבר 2012.
--
סעודיה – טרור – תימן: מקורות צבאיים רשמיים בסעודיה מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתו של חייל סעודי נוסף מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של מיליציה מוסלמית חמושה שפעלה נגד נוצרים המתגוררים במרכז ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ועל פציעתם של נוספים בעת הכנת מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 15 אנשי מיליציה אסלאמית חמושה אנטי-ממשלתית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 באפריל 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים ושל 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור בלוצ'יסטן.
==

ד"ר יוחאי סלע