Tuesday, June 9, 2015

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים באפגניסטן; 45 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בלוב; 3 הרוגים בקניה בפיגוע אסלאמי; 2 הרוגים בירדן; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסומליה, בדרום-סודאן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 252 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של קרבות, פיגועים ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. יותר מ-50 מההרוגים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על הריגתם של 7 אזרחים בהפצצות אמריקאיות שנערכו בסוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר אל-חסכה, דיר אל-זור, דרעא, קובנאי, אידליב, חומס, חאלב ובאזור העיר דמשק. מקורות בלבנון מסרו שיותר מ-60 אחוזים מהרי קלמון נמצאים בשליטת ארגון חיזבאללה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 45 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. בריטניה תשלח 125 חיילים בריטים לעיראק על-מנת לסייע באימונם של חיילי עיראק.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של סעודיה שנערכו ברחבי בתימן במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר מרבית ההרוגים היו במחוז סעדה סמוך לגבול עם סעודיה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר סירט.
--
ירדן – טרור: מקורות צבאיים בירדן מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים ירדנים בעקבות ניסיון לחדור לשטח הירדני מהגבול הסורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 41 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן, 5 חיילים ו-4 אזרחים בסדרה של תקריות טרור קשות ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 7 חיילים ו-23 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות ובפיגוע התאבדות שהתבצע נגד כוחות-הביטחון של פקיסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 שיעים מירי של טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים במחוז קוויטה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו מאזור הגבול המשותף עם סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-8 ביוני 2015 על הריגתו של חייל אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. באירוע נוסף שהיה בצפון נגריה נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: